Sada je: sub lip 21, 2025 7:02 pm.

Vremenska zona: UTC+02:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 82 posta ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5 6 Sljedeća
Autor/ica Poruka
 Naslov:
PostPostano: pet kol 31, 2007 10:56 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Citat:
ok sve štima tvoj auto je jači ali ima i LSD pa bi ti trebalo bit lakše nego meni al nema veze evo ti cp od čovjeka koji zna vozit ,ne samo sr već i druge evente a to da zna vozit dokazao je sa hrpom pehra koje je osvojio,a tu šta alfa vd komentira nije me briga jer on je ipak jedan vulkanizer....
Da da da, sad se moj auto još i drogira :lol:.
Nije lijepo od tebe da omalovažavaš čovjeka zbog njegove struke :roll:, to što vas dvojica imate neke druge neriješene stvari ne znači da on ne zna procijeniti i odabrati gume. Na koncu i njegov auto ide 12 sec, ako me sjećanje ne vara. Zašto onda on ne vozi na 245 gumama..

Još jednom si pogledajte onaj film sa dragsterima, ne mislite li da bi po teoriji "šire je bolje" te gume, obzirom na snagu, trebale biti barem kao polegnute bačve?

Mislim da sam rekao sve što sam imao na ovu temu, nitko vas ne sili prihvatiti moje razmišljanje, vi koji vozite drag utrke ionako odlučujete sami o svom setup-u i to je u redu, u tome i je dio čari utrka.

Zapravo me i ne čudi sva ova buka oko ove teme, jer se u pravilu uvijek događaju ovakve stvari oko ljudi koji razmišljau drugačije od mase. S druge strane, da nema takvih ljudi, ako ništa drugo, bilo bi nam dosadnije u životu. :D

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: pet kol 31, 2007 11:26 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 1:39 pm
Postovi: 732
Vozi: Volvo 850 2.0 GLT
Lokacija: Karlovac
Decki, drzim da mjesavina cuda radi, be obzira na profil, pogotovo danas ka su guma ko lopta od spuzve.

_________________
Ron@ld

850 GLT 2.0 T(urbo)5


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: pet kol 31, 2007 11:33 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 7:35 pm
Postovi: 2877
Vozi: Audi A4 8W
Lokacija: zagreb/graz
alfa vd ima 4x4 pogon zato manje gume al da je krele je to mu ja nisam rekao al znam čovjekao koji je :wink:
ah da ,neznam da je omalovažavenje to što sam rekao istinu jer on ipak samo montira gume te nije nikakav tehničar poput nekad davno ross browna iz F1 ili recimo čovjeka punog iskustva poput palje a to da mu auto ide 12 sec, da ide samo ponekad se zapali :lol: :lol: šta drugo reći nego delanec od 600-700kg...

_________________
Essixtypowa
slika
MOJ AUTO JE ALKOHOLIČAR!!


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sub ruj 01, 2007 1:53 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: ned tra 01, 2007 7:52 pm
Postovi: 4520
Vozi: volvo a kaj bi drugo
Lokacija: Jaska
Nakon podosta razmišljanja ja napokon shvatio,T-codeu i ostalima je samo bitno da natuču čim više postova da prestignu Grima :wink: 8)

_________________
850 T-5 lpg
850 TDI-ČAĐO (Više ga nimam)

WG-tjuner
Raskapam tuđe 850-ke ko da su moje!
Koji puta uspijem nešto i popraviti!


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sub ruj 01, 2007 6:46 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Citat:
Nakon podosta razmišljanja ja napokon shvatio,T-codeu i ostalima je samo bitno da natuču čim više postova da prestignu Grima :wink: 8)
Hahaha, skužio nas je LOOOOOOOOOOL :D

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: pet ruj 07, 2007 9:21 pm 
Offline
..
..

Pridružen/a: čet svi 31, 2007 8:32 pm
Postovi: 482
Lokacija: Zagreb
2 tcode:

trenje NE ovisi o površini gume, ali moraš znati da ovisi o sili na podlogu te da nije isto u trenutku statike,
dinamike i akceleracije kod automobila.
koeficijent trenja JEST promijenjiva veličina i razlikuje se dinamički i statički koeficijent pri čemu je
dinamički manji od statičkog.
u jednadžbi gibanja se i dinamički koeficjent uzima drugačije od statičkog.
Problem u stvarnome životu naspram fizikalnih zakona jest što je u stvarnome životu vozilo na utrci ne kreće
JEDNOLIKO ubrzano kao što to fizikalne jednadžbe pretpostavljaju. Samim time NIJE moguće iz jednostavnih formula
koje ti predstavljaš dobiti realna rješenja koja bi se potvrdila u praksi već samo njihovu aproksimativnu vrijednost,
a ponekad čak niti to.
Jer po tvojoj logici mogli bismo reći da kod utrke UBRZANJA (akceleracije) uopće nije bitna masa vozila jer je
akceleracija,prema teoriji kinematike, ovisna isključivo o vremenu i brzini, te nema niti spomena o silama, masama
ili trenju.
Dakle akceleracija je promjena brzine u promjeni vremena (a=(delta)v/(delta)t).
Neosporna činjenica je da auto nikada ne ubrzava jednolično već je nejednolično ubrzanje funkcija ovisna o vremenu.
2 Newton-ov zakon isto tako kaže da je (temeljna jednadžba gibanja) F=m*a pa je a=F/m.
A sila F u ovom slučaju koji želiš promatrati (ubrzanje) NIJE konstantna već je ovisna o vremenu t F=f(t)!
Dakle kako god okreneš svi parametri se mijenjaju u vremenu i to NEJEDNOLIKO.
A po pitanju dvije gume istog opsega vjerovao ti meni ili ne, ali činjenica je da se čak i kod istog proizvođača gume uvelike razlikuju ovisno o dimenzijama. Navozio sam se i streetrace-a i kruga i radio raznorazne kombinacije setup-a i mogu sa sigurnošću reći da ima razlike.
Vrijeme se može poboljšati ali i pokvariti sa promjenom širine gume i zato sam ti lijepo pokušao reći da je bitna proporcionalnost elemenata.
grip je priča za sebe i ovisi o znatno više faktora!
Grip si ti koliko sam shvatio izjednačio sa trenjem što je IMHO pogrešna pretpostavka. Naime trenje se u engleskom
jeziku AFAIK zove friction a ne grip. Grip je izvedenica staroengleskog jezika i označava način držanja nečega(najčešće se to odnosilo na način držanja mača u rukama no nebitno).

A sada nagradno pitanje: Zašto se uopće stavljaju šire gume kod utrka ubrzanja?!
Zato što prijanjanje između gume i asfalta nije savršeno zbog nesavršenosti materijala. Kako GRIP (ne trenje) ovisi o adhezijskim silama između molekula gume i asfalta, koje se pojačavaju između ostaloga i sa povečanjem temperature kada se opet mijenja i koeficijent trenja pa se klasična formula za trenje koju ti predstavljaš opet nemože pouzdano primjeniti.

A što se tiče vrijeđanja meni je žao što si se ti osjetio napadnutim od mene, no to smatram samo tvojom insinuacijom i ako malo bolje promotriš druge teme koje smatraš inkriminirajućima, svugdje sam koristio tzv. "diplomatske akronime" koji su ti trebali dati do znanja da niti jedan post nije upućen u obliku napada kao što bi ti to htio insinuirati, već su postavljeni u smislu kvalitetne konverzacije sa razmatranjem. Ne nemam pik na tebe niti na ikoga drugoga, a ako svako mišljenje koje nije u skladu sa tvojim smatraš negativnom konotacijom i atakom na tebe onda je to tvoj osobni problem i nemoj ga prebacivati na druge.

lp

_________________
V70 T5 ph2
Cover me, I'm changing lanes...


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: pet ruj 07, 2007 11:26 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Citat:
2 tcode:

trenje NE ovisi o površini gume, ali moraš znati da ovisi o sili na podlogu te da nije isto u trenutku statike,
dinamike i akceleracije kod automobila.
koeficijent trenja JEST promijenjiva veličina i razlikuje se dinamički i statički koeficijent pri čemu je
dinamički manji od statičkog.
u jednadžbi gibanja se i dinamički koeficjent uzima drugačije od statičkog.
Znači ipak ne ovisi o površini, to si naučio u međuvremenu, odlično :). Nigdje nisam tvrdio niti tvrdim da je koeficijent trenja konstanta, no promjena se događa, kako slučaju šire, tako i uže gume. Točno je da sila na podlogu nije ista kod stajanja automobila u odnosu na ubrzavanje, jer se događa transfer težišta prema zadnjem kraju automobila, ali opet govorimo o istom automobilu u oba slučaja, sila, čak i tako promjenjiva, u integralnom zbroju opet je ista.
Citat:
Problem u stvarnome životu naspram fizikalnih zakona jest što je u stvarnome životu vozilo na utrci ne kreće
JEDNOLIKO ubrzano kao što to fizikalne jednadžbe pretpostavljaju. Samim time NIJE moguće iz jednostavnih formula
koje ti predstavljaš dobiti realna rješenja koja bi se potvrdila u praksi već samo njihovu aproksimativnu vrijednost,
a ponekad čak niti to.
Jer po tvojoj logici mogli bismo reći da kod utrke UBRZANJA (akceleracije) uopće nije bitna masa vozila jer je
akceleracija,prema teoriji kinematike, ovisna isključivo o vremenu i brzini, te nema niti spomena o silama, masama
ili trenju.
Dakle akceleracija je promjena brzine u promjeni vremena (a=(delta)v/(delta)t).
Neosporna činjenica je da auto nikada ne ubrzava jednolično već je nejednolično ubrzanje funkcija ovisna o vremenu.
2 Newton-ov zakon isto tako kaže da je (temeljna jednadžba gibanja) F=m*a pa je a=F/m.
A sila F u ovom slučaju koji želiš promatrati (ubrzanje) NIJE konstantna već je ovisna o vremenu t F=f(t)!
Masa jest bitna, jer o njoj ovisi pritisak na podlogu, a nju sam spomenuo kao jedan od bitnih faktora. Opet ponavljam, sila nije konstanta, ali je taj podatak nebitan, jer u oba slučaja promatramo isti automobil, iste mase, iste snage... i zato je za ovo naše razmatranje dovoljan osnovni model prikaza sile trenja.
Citat:
A po pitanju dvije gume istog opsega vjerovao ti meni ili ne, ali činjenica je da se čak i kod istog proizvođača gume uvelike razlikuju ovisno o dimenzijama. Navozio sam se i streetrace-a i kruga i radio raznorazne kombinacije setup-a i mogu sa sigurnošću reći da ima razlike.
Vrijeme se može poboljšati ali i pokvariti sa promjenom širine gume i zato sam ti lijepo pokušao reći da je bitna proporcionalnost elemenata.
grip je priča za sebe i ovisi o znatno više faktora!
Krug, rally, i sve ostale trke koje nisu drag, nas ovdje ne zanimaju, ako baš hoćeš, naravno da ću za zavoje pažljivo odabrati širinu gume, tj. trebat ću što širu gumu radi gripa u zavoju, a da ne narušim performanse prilikom ubrzavanja i/ili još bitnije, kočenja. Ali to je, kako sam već prije rekao, sasvim jedna drugačija rasprava.
Citat:
Grip si ti koliko sam shvatio izjednačio sa trenjem što je IMHO pogrešna pretpostavka. Naime trenje se u engleskom
jeziku AFAIK zove friction a ne grip. Grip je izvedenica staroengleskog jezika i označava način držanja nečega(najčešće se to odnosilo na način držanja mača u rukama no nebitno).
:lol:
Citat:
A sada nagradno pitanje: Zašto se uopće stavljaju šire gume kod utrka ubrzanja?!
Zato što prijanjanje između gume i asfalta nije savršeno zbog nesavršenosti materijala. Kako GRIP (ne trenje) ovisi o adhezijskim silama između molekula gume i asfalta, koje se pojačavaju između ostaloga i sa povečanjem temperature kada se opet mijenja i koeficijent trenja pa se klasična formula za trenje koju ti predstavljaš opet nemože pouzdano primjeniti.
Ja i dalje tvrdim da se NE stavljaju šire gume kod utrka ubrzanja. Da li se možemo složiti oko jedne stvari, a to je da ako govorimo o istom opsegu kotača, prelaskom na širu gumu, da bismo zadržali isti opseg, šira guma MORA biti nižeg profila? Koliko si ti automobila na drag utrkama vidio da se voze na niskoprofilnim gumama, pogotovo kod pravih dragstera?? U pravilu su to uvijek gume "balon" oblika, i kao takve predstavljaju izrazito visoki profil, čitaj - uska guma.
Citat:
A što se tiče vrijeđanja meni je žao što si se ti osjetio napadnutim od mene, no to smatram samo tvojom insinuacijom i ako malo bolje promotriš druge teme koje smatraš inkriminirajućima, svugdje sam koristio tzv. "diplomatske akronime" koji su ti trebali dati do znanja da niti jedan post nije upućen u obliku napada kao što bi ti to htio insinuirati, već su postavljeni u smislu kvalitetne konverzacije sa razmatranjem. Ne nemam pik na tebe niti na ikoga drugoga, a ako svako mišljenje koje nije u skladu sa tvojim smatraš negativnom konotacijom i atakom na tebe onda je to tvoj osobni problem i nemoj ga prebacivati na druge.
lp

Iskreno, nisam baš uvjeren, meni sve to prilično osobno izgleda, ali ako zaista tako misliš, imaš moju ispriku.

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sub ruj 08, 2007 12:13 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 1:39 pm
Postovi: 732
Vozi: Volvo 850 2.0 GLT
Lokacija: Karlovac
Joj daj sad bi bilo dosta doktorata, volim citat, ali ovo mi je previse! :wink:

_________________
Ron@ld

850 GLT 2.0 T(urbo)5


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sub ruj 08, 2007 9:55 am 
Offline
..
..

Pridružen/a: čet svi 31, 2007 8:32 pm
Postovi: 482
Lokacija: Zagreb
Ajde tcode reci ti još meni molim te lijepo koje dimenzije gume ti koristiš na sr-u?

A tvoja uvjerenja su samo tvoja i ja bum ih kao takva poštival i ako želiš bori se i dalje sa vjetrenjačama, ja od toga nemam veselja, ni interesa.

lp

_________________
V70 T5 ph2
Cover me, I'm changing lanes...


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sub ruj 08, 2007 2:34 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon svi 14, 2007 2:02 pm
Postovi: 1001
Vozi: S80
Lokacija: Šibenik
Za drag imam 205/65/15, za rally sam uzel 205/65/15, za pistu imam 205/65/15, za 'po gradu' stavim 205/65/15, za gorice pak imam posebne - 205/65/15, a isto 205/65/15 imam i za malo duže relacije. Sve u svemu šaroliko. :wink:

_________________
S80 2.4i '00 140KS LPG
S80 2.4D '09 195KS


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sub ruj 08, 2007 7:58 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Citat:
Ajde tcode reci ti još meni molim te lijepo koje dimenzije gume ti koristiš na sr-u?
195/50/R15, još uvijek daleko od idealne za SR, dimenziju nisam birao ja nego Gonzo, tj. bile su njegove do nedavno, a uzeo sam ih iz nekih sasvim trećih razloga. Čak i takve, sa daleko prečvrstom bočnom stijenkom i preniskog profila (idealan profil bi bio 60), imaju osjetno bolji grip od bilo koje normalne cestovne gume jer je smjesa od koje su napravljene vrlo mekana. Naravno, vijek trajanja im je kod svakodenve vožnje prilčno kratak, tako da su sada već pri kraju :(

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sub ruj 08, 2007 9:18 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub tra 14, 2007 10:04 pm
Postovi: 2535
Vozi: Mazdu 4x4
ucenjaci, niste se bas usaglasi, I cini mi se da se niste dobro ni razumjeli, no nema veze, sve je dobro sto se dobro svrsi ;) Pitanje, potrudite se prosurfat za tocan odgovor ili cu zamolit nekog strojarski pismenog da vam odgovori zasto meksa guma ima bolji grip?


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sub ruj 08, 2007 10:38 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Smjesa je ta koja definira koeficijent trenja. Iz nekog razloga mekša guma ima veći koeficijent trenja, vjerojatno ima bolja adhezijska svojstva, te se zbog toga i brže troši.

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: ned ruj 09, 2007 10:12 am 
Offline
..
..

Pridružen/a: čet svi 31, 2007 8:32 pm
Postovi: 482
Lokacija: Zagreb
2 tcode:
Vidiš meni se osobno pokazalo da mi je upravo ta dimenzija idealna za SR jer bilo što uže od toga proklizava.
Dakle reci ti meni po toj tvojoj jednadžbi koju si dao, kako ćeš izračunati koja ti je idealna dimenzija gume?
Nadalje, ne shvaćam kako misliš da je tvoja jednadžba apsolutno samodovoljna a moja nije? Ako ćemo za pravo, tvoja se bavi statikom a moja dinamikom. Znam da ćeš ti sad ovo shvatiti kao napad ali stvarno me zanima.
I dok me netko ne uvjeri u suprotno ja i dalje tvrdim da grip ovisi o širini gume, a trenje ne.

A da pokušam ponovno objasniti svoj prvi post probat ću ti razložiti neke stvari. Vidim da si konačno shvatio da postoji vrlo bitan utjecaj lateralne sile. Osim nje zaboravljaš na područje u kojemu ćeš maksimalno iskoristiti okretni moment i snagu (a to je vrlo bitno kod turbo motora). Razlog tome je što da bi dobio čim bolje prolazno vrijeme na 402, moraš čim više smanjiti vrijeme koje je potrebno vozilu da postigne maksimalnu akceleraciju, zar ne?. Dakle recimo da ti motor ima najbolju iskoristivost snage i okretnog momenta između 4 i 7 tisuća okretaja jer tada turbina radi punom snagom (podaci koje uzimam su realni i odnose se na jedno od mojih vozila). G-metar u koji se ti kuneš, ali i ostali mjerni uređaji su pokazali da se u tom slučaju gume 195/50R15 ponašaju bolje nego 185/60R14 ili 205/45R15 ili 185/55R15. S time da su gume 205 gubile manje nego 185. I to samo zbog jedne stvari zvane rotacijska masa koju ti smatraš nebitnim pojmom sa početka ove rasprave. Naime, pod utjecajem lateralne sile prilikom kretanja koja prebacuje omjer težišta s prednjih kotača u korist stražnjih, sa 4k okr gdje maksimalni okretni moment pod punim boost-om u djeliću sekunde prebacujem na kotače, pri teoretski istoj mješavini gume, dimenzija 195 najmanje gubi na kontaktu sa asfaltom zbog odgovarajućeg opterečenja izazvanog povećanom masom cijelog kotača. 205 je već preteška i ne proklizava uopće ali zato tjera lamelu na proklizavanje što je još negativnija stvar. Manje dimenzije poput 185 u R15 i R14 izvedbi pak gube previše kontakta sa podlogom pa proklizavanje uzima maha te se opet gubi na vremenu.

2 ruka:
1. Zašto nam ti sam ne odgovoriš na to pitanje?
2. Da te poštedim muka probat ću ti ja objasnit iako mi je znaje vrlo limitirano pa će neki vrlo vjerojatno shvatiti ovaj moj odgovor kao napad.
Tajna adhezije gume za asfalt je u molekularnom sastavu gume koja svojim raspadanjem luči, laički rečeno, "sok" koji pomaže adheziji jer ispunjava praznine u asfaltu (ili nekoj drugoj podlozi). detaljnije govoreći dolazi do razlike u nabijenosti atoma na površini gume i na površini asfalta pa dolazi do izmjene elektrona iz atoma u molekularnom sastavu gume i podloge što dovodi do slabljenja površinskih spojeva atoma u molekularnim lancima i odvajanja istih te prelaska na podlogu. Taj efekt je tim izraženiji čime je veća temperatura obaju elemenata (jer je tada i veća razlika u nabijenosti a elektroni su u višoj energetskoj stazi iz koje lakše preskaču na susjedne atome).

_________________
V70 T5 ph2
Cover me, I'm changing lanes...


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: ned ruj 09, 2007 5:12 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Citat:
2 tcode:
Vidiš meni se osobno pokazalo da mi je upravo ta dimenzija idealna za SR jer bilo što uže od toga proklizava.
Dakle reci ti meni po toj tvojoj jednadžbi koju si dao, kako ćeš izračunati koja ti je idealna dimenzija gume?
Nikako. Tom jednadžbom sam pokazao da trenje ne ovisi o veličini površine i ništa drugo, da si čitao sa pažnjom, shvatio bi to odmah.
Citat:
Nadalje, ne shvaćam kako misliš da je tvoja jednadžba apsolutno samodovoljna a moja nije? Ako ćemo za pravo, tvoja se bavi statikom a moja dinamikom. Znam da ćeš ti sad ovo shvatiti kao napad ali stvarno me zanima.
I dok me netko ne uvjeri u suprotno ja i dalje tvrdim da grip ovisi o širini gume, a trenje ne.
Ne tvrdim, niti sam, da je moja jednadžba dovoljna za bilo kakvu kalkulaciju osim gore navdene.
Molim lijepo, objasni mi onda razliku između trenja gume, podloge i gripa, ovaj puta izostavi Srednji vijek i mačeve.

Citat:
A da pokušam ponovno objasniti svoj prvi post probat ću ti razložiti neke stvari. Vidim da si konačno shvatio da postoji vrlo bitan utjecaj lateralne sile.
Itekako se varaš, namjerno ju ne spominjem, kao i pritisak u gumama, a koji je itekako bitan, a samo iz razloga da stvari ne zakompliciramo još više, barem ne za početak rasprave, no očito da smo se dotakli i tog dijela.
Citat:
Osim nje zaboravljaš na područje u kojemu ćeš maksimalno iskoristiti okretni moment i snagu (a to je vrlo bitno kod turbo motora). Razlog tome je što da bi dobio čim bolje prolazno vrijeme na 402, moraš čim više smanjiti vrijeme koje je potrebno vozilu da postigne maksimalnu akceleraciju, zar ne?. Dakle recimo da ti motor ima najbolju iskoristivost snage i okretnog momenta između 4 i 7 tisuća okretaja jer tada turbina radi punom snagom (podaci koje uzimam su realni i odnose se na jedno od mojih vozila). G-metar u koji se ti kuneš, ali i ostali mjerni uređaji su pokazali da se u tom slučaju gume 195/50R15 ponašaju bolje nego 185/60R14 ili 205/45R15 ili 185/55R15. S time da su gume 205 gubile manje nego 185.
Ne „kunem“ se ja u ništa, napisao sam da sam voljan mjeriti što god i kada god. Da vjerujem u točnost G-metra koji posjedujem, istina je. Što ste točno mjerili i kako? Vjerojatno ti je jasno da ti ova mjerenja ne mogu uzeti zdravo za gotovo. Bi li ti meni vjerovao na riječ da napišem suprotno?
Citat:
I to sam zbog jedne stvari zvane rotacijska masa koju ti smatraš nebitnim pojmom sa početka ove rasprave.
I opet krivo pretpostavljaš i ne čitaš sa razumijevanjem. Ne smatram da je rotacijska masa nije važna, naprotiv. Govorimo o zadržavanju opsega kotača prelaskom na širu gumu. To nas nužno vodi na niži profil gume, a taj pak na veću dimenziju felge. Zašto misliš da će tvoj kotač u konačnici sa širom gumom, nižeg profila i većom dimenzijom felge biti lakši od originalnog, osim ako nemaš zaista puno novaca, pa kupiš felge od specijalne magnezijske legure i sl. perverzije. Drugo, već sam spominjao da se za drag koriste gume od specijalne smjese i sa oslabljenim bočnim stijenama (od tuda i onaj balon oblik), dakle nemaju čelične žice po bokovima u svrhu ojačavanja, samim time su i manje mase.
Citat:
Naime, pod utjecajem lateralne sile prilikom kretanja koja prebacuje omjer težišta s prednjih kotača u korist stražnjih, sa 4k okr gdje maksimalni okretni moment pod punim boost-om u djeliću sekunde prebacujem na kotače, pri teoretski istoj mješavini gume, dimenzija 195 najmanje gubi na kontaktu sa asfaltom zbog odgovarajućeg opterečenja izazvanog povećanom masom cijelog kotača. 205 je već preteška i ne proklizava uopće ali zato tjera lamelu na proklizavanje što je još negativnija stvar. Manje dimenzije poput 185 u R15 i R14 izvedbi pak gube previše kontakta sa podlogom pa proklizavanje uzima maha te se opet gubi na vremenu.
Ne znam kako tvoj auto, ali moj, s obzirom da nemam launch control, nema boost-a u stajanju automobila na 4k rpm (bez opterećenja), tako da ova priča o „punom boost-u u djeliću sekunde prilikom kretanja“ ne drži vodu, osim ako nemaš launch ctrl. Drugo, ako ti lamela zbog 205 gume proklizava, vrijeme je da ju mijenjaš ;).

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 82 posta ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5 6 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan