Citat:
2 tcode:
trenje NE ovisi o površini gume, ali moraš znati da ovisi o sili na podlogu te da nije isto u trenutku statike,
dinamike i akceleracije kod automobila.
koeficijent trenja JEST promijenjiva veličina i razlikuje se dinamički i statički koeficijent pri čemu je
dinamički manji od statičkog.
u jednadžbi gibanja se i dinamički koeficjent uzima drugačije od statičkog.
Znači ipak ne ovisi o površini, to si naučio u međuvremenu, odlično

. Nigdje nisam tvrdio niti tvrdim da je koeficijent trenja konstanta, no promjena se događa, kako slučaju šire, tako i uže gume. Točno je da sila na podlogu nije ista kod stajanja automobila u odnosu na ubrzavanje, jer se događa transfer težišta prema zadnjem kraju automobila, ali opet govorimo o
istom automobilu u oba slučaja, sila, čak i tako promjenjiva, u integralnom zbroju opet je ista.
Citat:
Problem u stvarnome životu naspram fizikalnih zakona jest što je u stvarnome životu vozilo na utrci ne kreće
JEDNOLIKO ubrzano kao što to fizikalne jednadžbe pretpostavljaju. Samim time NIJE moguće iz jednostavnih formula
koje ti predstavljaš dobiti realna rješenja koja bi se potvrdila u praksi već samo njihovu aproksimativnu vrijednost,
a ponekad čak niti to.
Jer po tvojoj logici mogli bismo reći da kod utrke UBRZANJA (akceleracije) uopće nije bitna masa vozila jer je
akceleracija,prema teoriji kinematike, ovisna isključivo o vremenu i brzini, te nema niti spomena o silama, masama
ili trenju.
Dakle akceleracija je promjena brzine u promjeni vremena (a=(delta)v/(delta)t).
Neosporna činjenica je da auto nikada ne ubrzava jednolično već je nejednolično ubrzanje funkcija ovisna o vremenu.
2 Newton-ov zakon isto tako kaže da je (temeljna jednadžba gibanja) F=m*a pa je a=F/m.
A sila F u ovom slučaju koji želiš promatrati (ubrzanje) NIJE konstantna već je ovisna o vremenu t F=f(t)!
Masa jest bitna, jer o njoj ovisi pritisak na podlogu, a nju sam spomenuo kao jedan od bitnih faktora. Opet ponavljam, sila nije konstanta, ali je taj podatak nebitan, jer u oba slučaja promatramo isti automobil, iste mase, iste snage... i zato je za ovo naše razmatranje dovoljan osnovni model prikaza sile trenja.
Citat:
A po pitanju dvije gume istog opsega vjerovao ti meni ili ne, ali činjenica je da se čak i kod istog proizvođača gume uvelike razlikuju ovisno o dimenzijama. Navozio sam se i streetrace-a i kruga i radio raznorazne kombinacije setup-a i mogu sa sigurnošću reći da ima razlike.
Vrijeme se može poboljšati ali i pokvariti sa promjenom širine gume i zato sam ti lijepo pokušao reći da je bitna proporcionalnost elemenata.
grip je priča za sebe i ovisi o znatno više faktora!
Krug, rally, i sve ostale trke koje nisu drag, nas ovdje ne zanimaju, ako baš hoćeš, naravno da ću za zavoje pažljivo odabrati širinu gume, tj. trebat ću što širu gumu radi gripa u zavoju, a da ne narušim performanse prilikom ubrzavanja i/ili još bitnije, kočenja. Ali to je, kako sam već prije rekao, sasvim jedna drugačija rasprava.
Citat:
Grip si ti koliko sam shvatio izjednačio sa trenjem što je IMHO pogrešna pretpostavka. Naime trenje se u engleskom
jeziku AFAIK zove friction a ne grip. Grip je izvedenica staroengleskog jezika i označava način držanja nečega(najčešće se to odnosilo na način držanja mača u rukama no nebitno).
Citat:
A sada nagradno pitanje: Zašto se uopće stavljaju šire gume kod utrka ubrzanja?!
Zato što prijanjanje između gume i asfalta nije savršeno zbog nesavršenosti materijala. Kako GRIP (ne trenje) ovisi o adhezijskim silama između molekula gume i asfalta, koje se pojačavaju između ostaloga i sa povečanjem temperature kada se opet mijenja i koeficijent trenja pa se klasična formula za trenje koju ti predstavljaš opet nemože pouzdano primjeniti.
Ja i dalje tvrdim da se NE stavljaju šire gume kod utrka ubrzanja. Da li se možemo složiti oko jedne stvari, a to je da ako govorimo o istom opsegu kotača, prelaskom na širu gumu, da bismo zadržali isti opseg, šira guma MORA biti nižeg profila? Koliko si ti automobila na drag utrkama vidio da se voze na niskoprofilnim gumama, pogotovo kod pravih dragstera?? U pravilu su to uvijek gume "balon" oblika, i kao takve predstavljaju izrazito visoki profil, čitaj - uska guma.
Citat:
A što se tiče vrijeđanja meni je žao što si se ti osjetio napadnutim od mene, no to smatram samo tvojom insinuacijom i ako malo bolje promotriš druge teme koje smatraš inkriminirajućima, svugdje sam koristio tzv. "diplomatske akronime" koji su ti trebali dati do znanja da niti jedan post nije upućen u obliku napada kao što bi ti to htio insinuirati, već su postavljeni u smislu kvalitetne konverzacije sa razmatranjem. Ne nemam pik na tebe niti na ikoga drugoga, a ako svako mišljenje koje nije u skladu sa tvojim smatraš negativnom konotacijom i atakom na tebe onda je to tvoj osobni problem i nemoj ga prebacivati na druge.
lp
Iskreno, nisam baš uvjeren, meni sve to prilično osobno izgleda, ali ako zaista tako misliš, imaš moju ispriku.