Citat:
Citat:
2 tcode:
Vidiš meni se osobno pokazalo da mi je upravo ta dimenzija idealna za SR jer bilo što uže od toga proklizava.
Dakle reci ti meni po toj tvojoj jednadžbi koju si dao, kako ćeš izračunati koja ti je idealna dimenzija gume?
Nikako. Tom jednadžbom sam pokazao da trenje ne ovisi o veličini površine i ništa drugo, da si čitao sa pažnjom, shvatio bi to odmah.
upravo tako dokazao si trenje a ne grip.
Citat:
Citat:
Nadalje, ne shvaćam kako misliš da je tvoja jednadžba apsolutno samodovoljna a moja nije? Ako ćemo za pravo, tvoja se bavi statikom a moja dinamikom. Znam da ćeš ti sad ovo shvatiti kao napad ali stvarno me zanima.
I dok me netko ne uvjeri u suprotno ja i dalje tvrdim da grip ovisi o širini gume, a trenje ne.
Ne tvrdim, niti sam, da je moja jednadžba dovoljna za bilo kakvu kalkulaciju osim gore navdene.
Molim lijepo, objasni mi onda razliku između trenja gume, podloge i gripa, ovaj puta izostavi Srednji vijek i mačeve.
Grip ovisi o svim faktorima koje si ti izbacio iz rasprave što izjavom da zajedno uopće nemaju smisla što izjavom da nisu potrebni jer bespotrebno kompliciraju stvari.
Znam da ovdje promatramo prvenstveno 402, ali dozvoli mi jednu malu distancu i prelazak na krug samo zato da ti objasnim čim jednostavnije razliku gripa i trenja.
Uzmi auto koji vozi po nekoj zavojitoj stazi. ulaskom u zavoj lateralna sila pod utjecajem centrifugalne sile prebacuje težišni omjer u stranu što dovodi do smanjenja površine koja je u kontaktu s podlogom. Time se gubi grip, ali trenje ostaje nepromjenjeno jer se na vanjskoj gumi povečava sila pritiska. Jel ti sada jasnije na što ciljam? I ako uzmeš dimenzije iz tvojih primjera shvatit ćeš kako širina gume utječe na grip, ali ne na trenje.
A na samom početku rasprave sam rekao da si i u krivu i u pravu upravo zato što je ta razlika između gripa i trenja u slučaju pravocrtnog gibanja relativno mala u odnosu na krivolinijsko gibanje.
Citat:
Citat:
A da pokušam ponovno objasniti svoj prvi post probat ću ti razložiti neke stvari. Vidim da si konačno shvatio da postoji vrlo bitan utjecaj lateralne sile.
Itekako se varaš, namjerno ju ne spominjem, kao i pritisak u gumama, a koji je itekako bitan, a samo iz razloga da stvari ne zakompliciramo još više, barem ne za početak rasprave, no očito da smo se dotakli i tog dijela.
Pa u tome i je problem što uporno pokušavaš pojednostaviti stvari koje se baš i nedaju samo tako pojednostaviti.
Citat:
Citat:
Osim nje zaboravljaš na područje u kojemu ćeš maksimalno iskoristiti okretni moment i snagu (a to je vrlo bitno kod turbo motora). Razlog tome je što da bi dobio čim bolje prolazno vrijeme na 402, moraš čim više smanjiti vrijeme koje je potrebno vozilu da postigne maksimalnu akceleraciju, zar ne?. Dakle recimo da ti motor ima najbolju iskoristivost snage i okretnog momenta između 4 i 7 tisuća okretaja jer tada turbina radi punom snagom (podaci koje uzimam su realni i odnose se na jedno od mojih vozila). G-metar u koji se ti kuneš, ali i ostali mjerni uređaji su pokazali da se u tom slučaju gume 195/50R15 ponašaju bolje nego 185/60R14 ili 205/45R15 ili 185/55R15. S time da su gume 205 gubile manje nego 185.
Ne „kunem“ se ja u ništa, napisao sam da sam voljan mjeriti što god i kada god. Da vjerujem u točnost G-metra koji posjedujem, istina je. Što ste točno mjerili i kako? Vjerojatno ti je jasno da ti ova mjerenja ne mogu uzeti zdravo za gotovo. Bi li ti meni vjerovao na riječ da napišem suprotno?
...
Citat:
Citat:
I to samo zbog jedne stvari zvane rotacijska masa koju ti smatraš nebitnim pojmom sa početka ove rasprave.
I opet krivo pretpostavljaš i ne čitaš sa razumijevanjem. Ne smatram da je rotacijska masa nije važna, naprotiv.
Ma nemoj a što je onda trebalo ovo značiti:
Citat:
Citat:
2 tcode:
Grip itekako ovisi o širini gume, ali ne isključivo. Naime širina gume je samo jedan od faktora uz smjesu koja određuje trenje, zatim oblik površine, inercijska masa, rotirajuča masa, pritisak na površinu...blah-blah....
Grip gume ne ovisi o širini, i dalje govorimo isključivo o gripu prilikom ubrzavanja (riječ je o 402m iz SR-a).
Ostali pojmovi koje si ovdje doslovno nabacao zajedno nemaju smisla.
Citat:
Govorimo o zadržavanju opsega kotača prelaskom na širu gumu. To nas nužno vodi na niži profil gume, a taj pak na veću dimenziju felge.
Opet si u krivu jer prelazak na širu gumu ne znači nužno i veću dimenziju felge! Malo razmisli pa ćeš vidjeti da si se zaletio.
Citat:
Zašto misliš da će tvoj kotač u konačnici sa širom gumom, nižeg profila i većom dimenzijom felge biti lakši od originalnog, osim ako nemaš zaista puno novaca, pa kupiš felge od specijalne magnezijske legure i sl. perverzije. Drugo, već sam spominjao da se za drag koriste gume od specijalne smjese i sa oslabljenim bočnim stijenama (od tuda i onaj balon oblik), dakle nemaju čelične žice po bokovima u svrhu ojačavanja, samim time su i manje mase.
Tko je to rekao da će širi kotač biti lakši? Upravo suprotno, ja ti kažem da upravo ta težina koja je lakša od širine 205 a teža od širine 185 idealno odgovara omjeru jer je veća rotacijska masa. Uža (i lakša ) guma se zbog manje rotacijske mase lakše zavrti u prazno. A kod mene je svaka kg u rotacijskoj masi znatno bitnija jer imam 2 puta više pogonskih kotača od tebe i velike većine ljudi ondje. Ti si taj koji ne čita pozorno i s razumijevanjem....
Citat:
Citat:
Naime, pod utjecajem lateralne sile prilikom kretanja koja prebacuje omjer težišta s prednjih kotača u korist stražnjih, sa 4k okr gdje maksimalni okretni moment pod punim boost-om u djeliću sekunde prebacujem na kotače, pri teoretski istoj mješavini gume, dimenzija 195 najmanje gubi na kontaktu sa asfaltom zbog odgovarajućeg opterečenja izazvanog povećanom masom cijelog kotača. 205 je već preteška i ne proklizava uopće ali zato tjera lamelu na proklizavanje što je još negativnija stvar. Manje dimenzije poput 185 u R15 i R14 izvedbi pak gube previše kontakta sa podlogom pa proklizavanje uzima maha te se opet gubi na vremenu.
Ne znam kako tvoj auto, ali moj, s obzirom da nemam launch control, nema boost-a u stajanju automobila na 4k rpm (bez opterećenja), tako da ova priča o „punom boost-u u djeliću sekunde prilikom kretanja“ ne drži vodu, osim ako nemaš launch ctrl. Drugo, ako ti lamela zbog 205 gume proklizava, vrijeme je da ju mijenjaš

.
I jesam, ali to je druga priča...