Sada je: sub lip 21, 2025 11:54 pm.

Vremenska zona: UTC+02:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 82 posta ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5 6 Sljedeća
Autor/ica Poruka
 Naslov:
PostPostano: ned ruj 09, 2007 5:29 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Citat:
A tvoja uvjerenja su samo tvoja i ja bum ih kao takva poštival i ako želiš bori se i dalje sa vjetrenjačama, ja od toga nemam veselja, ni interesa.
lp
Kaj ćemo sad sa vjetrenjačama? :lol: :lol: :lol:

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: ned ruj 09, 2007 9:12 pm 
Offline
..
..

Pridružen/a: čet svi 31, 2007 8:32 pm
Postovi: 482
Lokacija: Zagreb
Citat:
Citat:
A tvoja uvjerenja su samo tvoja i ja bum ih kao takva poštival i ako želiš bori se i dalje sa vjetrenjačama, ja od toga nemam veselja, ni interesa.
lp
Kaj ćemo sad sa vjetrenjačama? :lol: :lol: :lol:
Nemam ja pojma, to je tvoj problem ;)

_________________
V70 T5 ph2
Cover me, I'm changing lanes...


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: ned ruj 09, 2007 10:41 pm 
Offline
..
..

Pridružen/a: čet svi 31, 2007 8:32 pm
Postovi: 482
Lokacija: Zagreb
Citat:
Citat:
2 tcode:
Vidiš meni se osobno pokazalo da mi je upravo ta dimenzija idealna za SR jer bilo što uže od toga proklizava.
Dakle reci ti meni po toj tvojoj jednadžbi koju si dao, kako ćeš izračunati koja ti je idealna dimenzija gume?
Nikako. Tom jednadžbom sam pokazao da trenje ne ovisi o veličini površine i ništa drugo, da si čitao sa pažnjom, shvatio bi to odmah.
upravo tako dokazao si trenje a ne grip.
Citat:
Citat:
Nadalje, ne shvaćam kako misliš da je tvoja jednadžba apsolutno samodovoljna a moja nije? Ako ćemo za pravo, tvoja se bavi statikom a moja dinamikom. Znam da ćeš ti sad ovo shvatiti kao napad ali stvarno me zanima.
I dok me netko ne uvjeri u suprotno ja i dalje tvrdim da grip ovisi o širini gume, a trenje ne.
Ne tvrdim, niti sam, da je moja jednadžba dovoljna za bilo kakvu kalkulaciju osim gore navdene.
Molim lijepo, objasni mi onda razliku između trenja gume, podloge i gripa, ovaj puta izostavi Srednji vijek i mačeve.

Grip ovisi o svim faktorima koje si ti izbacio iz rasprave što izjavom da zajedno uopće nemaju smisla što izjavom da nisu potrebni jer bespotrebno kompliciraju stvari.
Znam da ovdje promatramo prvenstveno 402, ali dozvoli mi jednu malu distancu i prelazak na krug samo zato da ti objasnim čim jednostavnije razliku gripa i trenja.
Uzmi auto koji vozi po nekoj zavojitoj stazi. ulaskom u zavoj lateralna sila pod utjecajem centrifugalne sile prebacuje težišni omjer u stranu što dovodi do smanjenja površine koja je u kontaktu s podlogom. Time se gubi grip, ali trenje ostaje nepromjenjeno jer se na vanjskoj gumi povečava sila pritiska. Jel ti sada jasnije na što ciljam? I ako uzmeš dimenzije iz tvojih primjera shvatit ćeš kako širina gume utječe na grip, ali ne na trenje.
A na samom početku rasprave sam rekao da si i u krivu i u pravu upravo zato što je ta razlika između gripa i trenja u slučaju pravocrtnog gibanja relativno mala u odnosu na krivolinijsko gibanje.
Citat:
Citat:
A da pokušam ponovno objasniti svoj prvi post probat ću ti razložiti neke stvari. Vidim da si konačno shvatio da postoji vrlo bitan utjecaj lateralne sile.
Itekako se varaš, namjerno ju ne spominjem, kao i pritisak u gumama, a koji je itekako bitan, a samo iz razloga da stvari ne zakompliciramo još više, barem ne za početak rasprave, no očito da smo se dotakli i tog dijela.
Pa u tome i je problem što uporno pokušavaš pojednostaviti stvari koje se baš i nedaju samo tako pojednostaviti.
Citat:
Citat:
Osim nje zaboravljaš na područje u kojemu ćeš maksimalno iskoristiti okretni moment i snagu (a to je vrlo bitno kod turbo motora). Razlog tome je što da bi dobio čim bolje prolazno vrijeme na 402, moraš čim više smanjiti vrijeme koje je potrebno vozilu da postigne maksimalnu akceleraciju, zar ne?. Dakle recimo da ti motor ima najbolju iskoristivost snage i okretnog momenta između 4 i 7 tisuća okretaja jer tada turbina radi punom snagom (podaci koje uzimam su realni i odnose se na jedno od mojih vozila). G-metar u koji se ti kuneš, ali i ostali mjerni uređaji su pokazali da se u tom slučaju gume 195/50R15 ponašaju bolje nego 185/60R14 ili 205/45R15 ili 185/55R15. S time da su gume 205 gubile manje nego 185.
Ne „kunem“ se ja u ništa, napisao sam da sam voljan mjeriti što god i kada god. Da vjerujem u točnost G-metra koji posjedujem, istina je. Što ste točno mjerili i kako? Vjerojatno ti je jasno da ti ova mjerenja ne mogu uzeti zdravo za gotovo. Bi li ti meni vjerovao na riječ da napišem suprotno?
...
Citat:
Citat:
I to samo zbog jedne stvari zvane rotacijska masa koju ti smatraš nebitnim pojmom sa početka ove rasprave.
I opet krivo pretpostavljaš i ne čitaš sa razumijevanjem. Ne smatram da je rotacijska masa nije važna, naprotiv.
Ma nemoj a što je onda trebalo ovo značiti:
Citat:
Citat:
2 tcode:
Grip itekako ovisi o širini gume, ali ne isključivo. Naime širina gume je samo jedan od faktora uz smjesu koja određuje trenje, zatim oblik površine, inercijska masa, rotirajuča masa, pritisak na površinu...blah-blah....
Grip gume ne ovisi o širini, i dalje govorimo isključivo o gripu prilikom ubrzavanja (riječ je o 402m iz SR-a). Ostali pojmovi koje si ovdje doslovno nabacao zajedno nemaju smisla.
Citat:
Govorimo o zadržavanju opsega kotača prelaskom na širu gumu. To nas nužno vodi na niži profil gume, a taj pak na veću dimenziju felge.
Opet si u krivu jer prelazak na širu gumu ne znači nužno i veću dimenziju felge! Malo razmisli pa ćeš vidjeti da si se zaletio.
Citat:
Zašto misliš da će tvoj kotač u konačnici sa širom gumom, nižeg profila i većom dimenzijom felge biti lakši od originalnog, osim ako nemaš zaista puno novaca, pa kupiš felge od specijalne magnezijske legure i sl. perverzije. Drugo, već sam spominjao da se za drag koriste gume od specijalne smjese i sa oslabljenim bočnim stijenama (od tuda i onaj balon oblik), dakle nemaju čelične žice po bokovima u svrhu ojačavanja, samim time su i manje mase.
Tko je to rekao da će širi kotač biti lakši? Upravo suprotno, ja ti kažem da upravo ta težina koja je lakša od širine 205 a teža od širine 185 idealno odgovara omjeru jer je veća rotacijska masa. Uža (i lakša ) guma se zbog manje rotacijske mase lakše zavrti u prazno. A kod mene je svaka kg u rotacijskoj masi znatno bitnija jer imam 2 puta više pogonskih kotača od tebe i velike većine ljudi ondje. Ti si taj koji ne čita pozorno i s razumijevanjem....
Citat:
Citat:
Naime, pod utjecajem lateralne sile prilikom kretanja koja prebacuje omjer težišta s prednjih kotača u korist stražnjih, sa 4k okr gdje maksimalni okretni moment pod punim boost-om u djeliću sekunde prebacujem na kotače, pri teoretski istoj mješavini gume, dimenzija 195 najmanje gubi na kontaktu sa asfaltom zbog odgovarajućeg opterečenja izazvanog povećanom masom cijelog kotača. 205 je već preteška i ne proklizava uopće ali zato tjera lamelu na proklizavanje što je još negativnija stvar. Manje dimenzije poput 185 u R15 i R14 izvedbi pak gube previše kontakta sa podlogom pa proklizavanje uzima maha te se opet gubi na vremenu.
Ne znam kako tvoj auto, ali moj, s obzirom da nemam launch control, nema boost-a u stajanju automobila na 4k rpm (bez opterećenja), tako da ova priča o „punom boost-u u djeliću sekunde prilikom kretanja“ ne drži vodu, osim ako nemaš launch ctrl. Drugo, ako ti lamela zbog 205 gume proklizava, vrijeme je da ju mijenjaš ;).
I jesam, ali to je druga priča...

_________________
V70 T5 ph2
Cover me, I'm changing lanes...


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: ned ruj 09, 2007 11:31 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
slika
Dobro je, široka guma je zakon, da nisam slučajno nekoga vidio na slijedećem meetu bez barem 2 broja šire gume :twisted:

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: uto ruj 11, 2007 10:47 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub tra 14, 2007 10:04 pm
Postovi: 2535
Vozi: Mazdu 4x4
Citat:
2 ruka:
1. Zašto nam ti sam ne odgovoriš na to pitanje?
2. Da te poštedim muka probat ću ti ja objasnit iako mi je znaje vrlo limitirano pa će neki vrlo vjerojatno shvatiti ovaj moj odgovor kao napad.
1. Zato jer onda ne bi imali prilike čitati zanimljive tekstove :)

2. Moje muke i dalje žive....


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: uto ruj 11, 2007 11:40 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 1:39 pm
Postovi: 732
Vozi: Volvo 850 2.0 GLT
Lokacija: Karlovac
Jel' gotovo? :lol:

_________________
Ron@ld

850 GLT 2.0 T(urbo)5


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: uto ruj 11, 2007 11:43 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Čini se da nije :D . Al bez brige, ja jesam. :lol:

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: uto ruj 11, 2007 4:56 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 7:35 pm
Postovi: 2877
Vozi: Audi A4 8W
Lokacija: zagreb/graz
e sad ću ja nastavit dakle šira gumaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Essixtypowa
slika
MOJ AUTO JE ALKOHOLIČAR!!


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: uto ruj 11, 2007 7:31 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: ned ožu 18, 2007 8:58 pm
Postovi: 1793
Vozi: V40 1.9 DI
Lokacija: Strmec,Sv.Nedelja
Citat:
slika
Dobro je, široka guma je zakon, da nisam slučajno nekoga vidio na slijedećem meetu bez barem 2 broja šire gume :twisted:


Moze ,moze donesi pa cemo stavit kaj god oces :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: uto ruj 11, 2007 8:30 pm 
Citat:
Citat:
slika
Dobro je, široka guma je zakon, da nisam slučajno nekoga vidio na slijedećem meetu bez barem 2 broja šire gume :twisted:


Moze ,moze donesi pa cemo stavit kaj god oces :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ja bih proxes ct01 16" na nekim origigi volvo felgicama :lol:


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: uto ruj 11, 2007 9:05 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 1:39 pm
Postovi: 732
Vozi: Volvo 850 2.0 GLT
Lokacija: Karlovac
Jel' sad gotovo? :?

_________________
Ron@ld

850 GLT 2.0 T(urbo)5


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: uto ruj 11, 2007 9:11 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: ned ožu 18, 2007 8:58 pm
Postovi: 1793
Vozi: V40 1.9 DI
Lokacija: Strmec,Sv.Nedelja
Citat:
Citat:
Citat:
slika
Dobro je, široka guma je zakon, da nisam slučajno nekoga vidio na slijedećem meetu bez barem 2 broja šire gume :twisted:


Moze ,moze donesi pa cemo stavit kaj god oces :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ja bih proxes ct01 16" na nekim origigi volvo felgicama :lol:



Ja cu biti skroman,bilo koje da valjaju na 16" ALU, na poklon u dobre ruke :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: pet lis 24, 2008 3:41 pm 
Offline
..
..
Avatar

Pridružen/a: pet svi 30, 2008 8:20 pm
Postovi: 376
Lokacija: Jasenovac
Da dignem temu iz mrtvih :D

Znam da ste raspravili već sve o ovome ali ja sam tek par mjeseci na forumu pa...

Izyjeva i Tcodeova rasprava je napola poučna jer je druga polovica prepucavanje, manje fizike ste trebali navodit a više prakse. Ali u cijeloj polemici ima nekih propuštenih detalja - da li se ta rasprava odnosi na sve aute za SR ili samo ove prednjepogonaše, jer koliko su moje skromne oči primjetile na svim silnim posjećenim SR-ima sve ovo što Tcode navodi odnosi se isključivo na aute s 'krivim' pogonom, jer 98% auta viđenih na SR-u sa zadnjim pogonom (a pogotovo 4x4) imaju 'normalne' gume, niti balonke niti gume smanjenih dimenzija jer kao što već znate (ali nigdje ne spominjete u ovoj raspravi) nimalo nije isto to da se pri kretanju auta s prednjim pogonom rasterećuje prednja osovina i tako gubi kontakt s podlogom što dovodi do neželjenog proklizavanja pogonskih kotača, a suprotno tome na autima sa zadnjim pogonom takva situacija pogoduje jer se prebacuje opterećenje na zadnji kraj, tj pogonske kotače. A da ne navodim činjenicu da audiji sa SR-a, crveni quattro karavan (jedan od najbržih auta SR-a uopće, tj. najbrži do ove godine kad ga je Švabo s Golfom 2 R32 Synchro skinuo, tj njegov rekord), Mariov S3, Acin A4 i sl. voze baš na 'niskoprofilnim' gumama standardnih dimenzija u 17". Kako oni nemaju problema s prianjanjem i kako oni ne sežu za gumama od 15" ili 16" :?: 8) Ili žuti M3, sad se sjetih i njega, nemam slike tu na poslu, pa vadim 'iz glave'. Ili u prednjepogonašima Scirrocco srebrne boje, iz Bosanske Gradiške, ima sve 4 gume 175/50 R13 a bio je bez puno muke prvi u klasi, unatoč silnim npr. astrama, golfovima,hondama i sl. sa kako Tcode kaže balonkama, ali slick gumama i nekim ultralight felgama!?!? Pa dobra stara činjenica je da je isti auto sa višim i užim gumama brži u krajnjoj brzini a sporiji na ubrzanju, a sa širim i nižim gumama brži u ubrzanju a sporiji u krajnjoj brzini. Dakako te razlike su običnom čovjeku male i zanemarive, ali su primjetne.
Ili malo iz prakse - nebitno koji auto, bitna činjenica samo da je prednji pogon - setup auta je potpuno isti skroz, razlika su samo gume, felge su iste -Speedline 15", mjereno na zatvorenoj cesti - start sa 205/50 R15 - auto ide ali nije to to, max brzina iz mjesta od točke A mjerenja do točke B 205km/h; 195/55 R15 - sve super, max 210km/h; 195/50 R15 - još bolje ubrzanje ali nakon malih poteškoća s proklizavanjem u 1.,a max oko 208 km/h; 185/55 R15 - auto vrti u trećoj, svaka mjerenja su suvišna. Znam da nije neka sad 100% usporedba vezana za cijelu temu, ali poanta je bila, a zato smo se mi tu i zaj... sa skidanjem guma samo da bi si i sami dokazali neke stvari, nije to ništa mjereno profesionalno nego sa nekoliko ljudi, 2 štoperice, crtama na cesti i Garminom. A špica auta je različita 10km/h s najvećim gumama u odnosu na najmanje - sa 205 ide 225 km/h, a sa 185 ide 235 km/h...

Tcode - kako bi ti onda obrazložio svojom tezom ovo - prije rata imali smo bmw 2002ti alpina, sa 4 ležeća karburatora, auto se vrtio na 10.000 o/min, serijske gume bile su mu 205/60 R13 i s njima je auto bio praćka živa iz mjesta. A kad se jedna probila stari je stavio uže, ne sjećam se točno jesu bile 195 ili 185 R13, auto nije mogao krenuti a da se ne popriječi nekontrolirano po cesti, bio je za sve samo ne za bacit brzi start, egzibicija živa. A standard običnog 2002 su bile upravo 185 R13 gume, ali s njima nula bodova?? Znači - kako je netko već u počecima ove rasprave rekao - treba uskladiti baš sve faktore da bi se dobio idealan auto/prianjanje, i to se može izvesti samo i isključivo praksom i isprobavanjem, nikakvom fizikom i kalkulacijama, samo probavanjem svih mogućih dimenzija guma, vrsta guma, proizvođača, felgi, tvrdoće ovjesa, ma svega. Pa eto famozne Eagle F1 su nekom mrak mrakova među cestovnim gumama, a nekom su banana, ja sam ih vozio na Golfu 2 nasviranom i to prije 10 godina, znači prve F1 i bile su strava kako su držale, nepojmljivo, a prije god. dvije na drugom autu F1 GSD3 me nisu nimalo fascinirale,a u istoj dimenziji...

_________________
Ako je sve pod kontrolom, jednostavno ne voziš dovoljno brzo!!!!! (by Walter Rohrl)


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: pet lis 24, 2008 4:29 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Citat:
Jel' sad gotovo? :?
Nije ;). Upravo pišem novi esej :)

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: pet lis 24, 2008 7:37 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:06 pm
Postovi: 5723
Vozi: Nissan 350z
Lokacija: Zagreb
Citat:
Da dignem temu iz mrtvih :D

Znam da ste raspravili već sve o ovome ali ja sam tek par mjeseci na forumu pa...

Izyjeva i Tcodeova rasprava je napola poučna jer je druga polovica prepucavanje, manje fizike ste trebali navodit a više prakse. Ali u cijeloj polemici ima nekih propuštenih detalja - da li se ta rasprava odnosi na sve aute za SR ili samo ove prednjepogonaše, jer koliko su moje skromne oči primjetile na svim silnim posjećenim SR-ima sve ovo što Tcode navodi odnosi se isključivo na aute s 'krivim' pogonom, jer 98% auta viđenih na SR-u sa zadnjim pogonom (a pogotovo 4x4) imaju 'normalne' gume, niti balonke niti gume smanjenih dimenzija jer kao što već znate (ali nigdje ne spominjete u ovoj raspravi) nimalo nije isto to da se pri kretanju auta s prednjim pogonom rasterećuje prednja osovina i tako gubi kontakt s podlogom što dovodi do neželjenog proklizavanja pogonskih kotača, a suprotno tome na autima sa zadnjim pogonom takva situacija pogoduje jer se prebacuje opterećenje na zadnji kraj, tj pogonske kotače. A da ne navodim činjenicu da audiji sa SR-a, crveni quattro karavan (jedan od najbržih auta SR-a uopće, tj. najbrži do ove godine kad ga je Švabo s Golfom 2 R32 Synchro skinuo, tj njegov rekord), Mariov S3, Acin A4 i sl. voze baš na 'niskoprofilnim' gumama standardnih dimenzija u 17". Kako oni nemaju problema s prianjanjem i kako oni ne sežu za gumama od 15" ili 16" :?: 8) Ili žuti M3, sad se sjetih i njega, nemam slike tu na poslu, pa vadim 'iz glave'. Ili u prednjepogonašima Scirrocco srebrne boje, iz Bosanske Gradiške, ima sve 4 gume 175/50 R13 a bio je bez puno muke prvi u klasi, unatoč silnim npr. astrama, golfovima,hondama i sl. sa kako Tcode kaže balonkama, ali slick gumama i nekim ultralight felgama!?!? Pa dobra stara činjenica je da je isti auto sa višim i užim gumama brži u krajnjoj brzini a sporiji na ubrzanju, a sa širim i nižim gumama brži u ubrzanju a sporiji u krajnjoj brzini. Dakako te razlike su običnom čovjeku male i zanemarive, ali su primjetne.
Ili malo iz prakse - nebitno koji auto, bitna činjenica samo da je prednji pogon - setup auta je potpuno isti skroz, razlika su samo gume, felge su iste -Speedline 15", mjereno na zatvorenoj cesti - start sa 205/50 R15 - auto ide ali nije to to, max brzina iz mjesta od točke A mjerenja do točke B 205km/h; 195/55 R15 - sve super, max 210km/h; 195/50 R15 - još bolje ubrzanje ali nakon malih poteškoća s proklizavanjem u 1.,a max oko 208 km/h; 185/55 R15 - auto vrti u trećoj, svaka mjerenja su suvišna. Znam da nije neka sad 100% usporedba vezana za cijelu temu, ali poanta je bila, a zato smo se mi tu i zaj... sa skidanjem guma samo da bi si i sami dokazali neke stvari, nije to ništa mjereno profesionalno nego sa nekoliko ljudi, 2 štoperice, crtama na cesti i Garminom. A špica auta je različita 10km/h s najvećim gumama u odnosu na najmanje - sa 205 ide 225 km/h, a sa 185 ide 235 km/h...

Tcode - kako bi ti onda obrazložio svojom tezom ovo - prije rata imali smo bmw 2002ti alpina, sa 4 ležeća karburatora, auto se vrtio na 10.000 o/min, serijske gume bile su mu 205/60 R13 i s njima je auto bio praćka živa iz mjesta. A kad se jedna probila stari je stavio uže, ne sjećam se točno jesu bile 195 ili 185 R13, auto nije mogao krenuti a da se ne popriječi nekontrolirano po cesti, bio je za sve samo ne za bacit brzi start, egzibicija živa. A standard običnog 2002 su bile upravo 185 R13 gume, ali s njima nula bodova?? Znači - kako je netko već u počecima ove rasprave rekao - treba uskladiti baš sve faktore da bi se dobio idealan auto/prianjanje, i to se može izvesti samo i isključivo praksom i isprobavanjem, nikakvom fizikom i kalkulacijama, samo probavanjem svih mogućih dimenzija guma, vrsta guma, proizvođača, felgi, tvrdoće ovjesa, ma svega. Pa eto famozne Eagle F1 su nekom mrak mrakova među cestovnim gumama, a nekom su banana, ja sam ih vozio na Golfu 2 nasviranom i to prije 10 godina, znači prve F1 i bile su strava kako su držale, nepojmljivo, a prije god. dvije na drugom autu F1 GSD3 me nisu nimalo fascinirale,a u istoj dimenziji...
Neću previše drviti da ova rasprava opet ode u 3PM, pa ću reći samo par stvari.

Kompletna moja rasprava odnosila se na pravocrtno ubrzanje, to sam nepar puta i navodio.

U pravu si što se tiče pogona, postoje velike razlike između prednjih, zadnjih i 4x4, ali to nije bila bit. Uzmi si za primjer koji god pogon, pa na njemu razmatraj širinu gume i utjecaj na trenje. Znači jedini faktor koji mijenjaš je širina gume, s time da se zadržava opseg kotača (visina gume se mijenja u odnosu na širinu), tako da pogon "nije bitan".

4x4 auti na SR-u koje gledaš imaju obične cestovne gume najčešće iz razloga što ti pogoni ne podnose previše momenta, pa je daleko sigurnije da kližu na startu, nego da npr. slick gume ostvare opasno trenje i potrgaju pogone.

I na kraju, što se tiče vašeg BMW-a, nisi naveo visinu te zamjenske 13" gume. To mi je dosta bitan podatak.

_________________
"Svi imaju pravo na mišljenje i svi ga imaju pravo izreći, ali ako iznosite mišljenje o temi o kojoj pojma nemate, onda dozvolite i drugima, koji o tome nešto znaju da vam kažu da ste budala."


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 82 posta ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5 6 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 3 gosta.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan