VOLVO KLUB HRVATSKA http://vkh.hr/forum/ |
|
GOLF 2 http://vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=1080 |
Stranica: 1/2. |
Autor/ica: | gonzo [ čet pro 27, 2007 12:15 pm ] |
Naslov: | GOLF 2 |
c/p sa jednog foruma ![]() Oni prolaze ulicama, ima ih na hiljade, tu su oko nas, proganjaju nas razum, a ipak ih nismo svesni… Dok ne uđu u naš život. Mene Golf 2 nije tangirao u životu. Bilo me briga za takav auto, ali sam u skorije vreme bio primoran da se sretnem sa tim “stvorenjem”. A onda sve ono što volim u automobilima bilo poljuljano tom pojavom. Ja volim automobile, oni su moj hobi, volim tehniku, napredak, u svakom automobilu tražim nešto posebno… A onda sam se susreo sa Golfom 2. Prvo da se ogradim: ne mislim da je Golf 2 loš auto, da to kažem bio bi budala jer taj auto inače ne bi bio toliko popularan na našim prostorima. Golf 2 je odličan auto, za ono vreme kada je bio napravljen! Ali ove 2007. godine, tom autu apsolutno nema mesta na našim putevima! Marš na otpad! Ono što u vezi Golf 2 siluje naš zdrav razum je njegova nesrazmerno visoka cena. Ja nemam ništa protiv da taj auto košta 1200 evra za model iz 89. godine, ali one cene koje vladaju na tržištu nisu došle iz naučne fantastike već iz neke mentalne institucije. Alo bre ljudi! Da li ste normalni! Ne krivim one koji prodaju taj auto za 3000 evra, već krivim one koji ga kupuju. Da li ste bre normalni pa vadite iz slamarice ušteđenih 3000 evra i dajete na nešto što je staro 20 godina! Kada lepo odete na pijacu da kupite auto, pitate “dobar dan, pošto ovaj Golf 2 iz ‘88 godine, vidim da je farban, sigurno je udaran?”. Ako vam on kaže “2900 evra”, nemojte da kažete “e, super, povoljno, uzimam” već ga oterajte tamo gde ne sija . Golf 2 je doneo ono što naš narod danas zove “kad ga Nemac napravi!”. Dodao bih da to važi i za Mercedes W124 koji je praktično neuništiv. A ipak, cena im je slična. Iako mrzim Mercedese (verovatno me progoni trauma iz detinjstva kada ulice preplave Mercedesi gastarbajtera kada se vrate iz Nemačke) ipak kažem da je to milion puta bolja kupovina nego li “šibica na točkovima”. Zašto ljudi vole Golf 2? Gotovo 100% odgovor je: NIJE SKUP ZA ODRŽAVANJE, IMA DELOVA NA SVAKOJ TRAFICI. Kvari se regularno jer ipak taj auto ima 20 godina, ali zato je jeftin za održavanje. Vlasnici Golfa verovatno imaju ritual tipa “dajte mi dva hleba, pola litre jogurta i … pumpu za gorivo”. Sledećeg dana hleb sa dodatkom “kinetičkog”. Evo, dok pišem ovo pričam sa mojim drugom koji ima Golf2 1.3 iz ‘87. godine, pardon, iz ‘83. Zašto, čućete kasnije. Kad me pitao pre godinu dana da li da kupi Golf2 za 2000 evra od “poverljivog čoveka” - prijatelja, ja sam mu rekao da uzme bez razmišljanja jer je to povoljna kupovina. Tada nisam znao da ću ga uvući u “sektu” zvanu “vlasnici Golf 2″. Međutim, taj Golf 2 i nije “pravi” Golf 2. “Pravi” Golf 2 je model 1.6D, onaj model koji drži nenormalno cenu i koji je redak kao beli medved. Kad krenete u kupovinu, svi su čuli da je baš pre nedelju dana taj model prodat od strane dede koji ga je vozio 15 godina ili žene koja radi u banci. I uvek mu je cena bila ispod 2500 evra, znači povoljno. Ali kad ga treba kupiti, nema ga ni za lek. Svi vozači sa ovog prostora se dele u tri grupe: Oni koji su imali Golf 2 Oni koji imaju Golf 2 Oni koji nemaju Golf 2 Ljudi koji su imali Golf 2 žele da im se izbriše pamćenje da su ga ikad imali. Jedan lik mi je rekao “‘bem ti auto, prešao sam 200.000km u njemu, sjeb’o sam si kičmu. Šinska kola su udobnija od njega”. Ljudi koji imaju Golf 2: nemojte slučajno da im spomenete nešto protiv auta jer će Vas odrobijati. Oni koji nemaju Golf 2 potajno žele da ga imaju jer su čuli tako dobre priče, o maloj potrošnji i jeftinom održavanju. Svaki put kad odu kod majstora oni psuju što ih održavanje košta kao Petra kajgana. Oni psuju što pumpa za gorivo kod Toyote košta 400 evra ili što crevo kod Forda košta 2000 din, a ne 400 din, što redovni servis za Peugeot 307 košta (lupam, 9000 din), a za Golfa (lupam, 3000 din). Svi oni koji se žalite, kupite si Golf2! Vlasnici Golfa su po prirodi nemarni ljudi. Moj gorepomenuti prijatelj na pitanje o održavanju automobila je izjavio “nisam ga prao od letos”. Oni auto voze dok se ne raspadne, a kad se raspadne, onda ga prodaju za iste pare za koje su ga kupili i tako se krug zatvara. Kada kupujete Golf i ako vlasnik kaže da je prešao 140.000 kilometara, znajte da je u pravu. Prešao je 140.000 kilometara kod njega, a prethodne vlasnike nećemo ni pominjati. Ja verujem da na našim ulicama nema nijednog Golf 2 koji iza sebe nema bar 350.000 kilometara. Svako ko kaže da ima manje je naivan ili je preprodavac! Da se vratimo Golfu mog prijatelja. Auto je kupio kao ‘87. godište za 2000 evra. Usput se sprijateljio sa lokalnim majstorom jerbo taj auto treba da se redovno održava… Majstori koji popravljaju Golf2 su ujedno i psiholozi. Kod njih idete redovno na seansu, možda postanete i kućni prijatelji. Čudan je taj auto. Elem, kad je krenuo u BiH, na granici se našao neki policajac koji se malo više razume u Golfove pa ga je istresao napolju sa prtljagom i krenuo da pretresa auto. Prva pomisao na to je bila “nisam bre diler, ne švercujem drogu”. Posle pola sata pretraživanja otkriveno mu je čemu inspekcija. Njegov Golf 2 je proizveden ‘87. godine, ali je u saobraćajnoj navedeno da je ‘83. Takođe, auto je imao samo jednu pločicu sa brojem šasije, a trebao je da ih ima 3. Ovim dolazimo do sledeće činjenice u vezi Golfa: Oko trećina Golfova “dvojki” je “nelegalna” na neki način. Sa ovim automobilom je dosta manipulisano na razne načine. Pošto je tražena roba kao suve vešalice u novembru uvek se nađe dobar način da se zaradi. Ja mogu da se kladim kada bi se sada pustio slobodan uvoz automobila, oko 90% automobila bili bi Golf2 iz Nemačke. Ljudi bi ih uvozili što da ih voze, što za delove i tako bi se agonija zvana Golf 2 produžila unedogled pa bi Srbija posle 30 godina izgledala kao Kuba danas sa automobilima sa kraja 60-ih. Dobar deo automobila je registrovan na kubikažu koja je niža od one koja je stvarna zbog manje registracije. Jedan deo automobila su mutanti sastavljeni od dva ili više automobila. Ima dosta majstora koji uzimaju prednji deo od jednog auta, drugi od drugog to lepo sastave i prodaju. Jer ono pravilo da je auto neudaran na koji svi mi obraćamo pažnju prilikom kupovine ne važi za Golf. Jedne subote zove me pomenuti prijatelj i kaže “E, našao sam ti auto. Vozio ga moj badža, ček, on će ti kaže o čemu se radi.” Tu krene priča: - E, ćao. Auto je Golf 2 1.6D iz ‘89. godine. Cenim ga 2900 evra, ali ću tebi da ga dam za 2700. Auto je farban pre 5 godina, ali ga je majstor odlično uradio, sve ga je rasturio tako da nema tragova. Malo mu je ulubljeno krilo, inače je super. Rađena mu je i generalka pre 3 godine. Ako ti nisi zainteresovan, sutra ga teram na Bubanj Potok. Ja reko’ čoveku, neka hvala, ipak je to farban auto i rađena generalka. Šta se desilo? Sutradan otišao na pijacu i pre nego što je ušao dohvatio ga neki matrapaz i dao mu 2800 evra za auto. Pogađate šta se desilo sa tim autom? Najverovatnije je taj matrapaz ušao njime u pijacu i prodao ga istog dana za 3000evra. Druga priča je da se lik hvalio mom prijatelju (dotični je predstavnik ruralne sredine) da je kupio Golf 2 1.6D, bele boje, ‘88 godište sa PUS brojem za 3100 evra. Alo bre! Elem, pošto je Golf 2 toliko popularan, da kažem i nešto oko kupovine istog: Osnovna oprema koju morate da kupite (ako auto već nema) jeste Lavlja kandža ili Zeder. Na moje pitanje što bi mi trebala Lavlja kandža za Golf 2, neće valjda neko da ga ukrade? odgovor je da ako neće da ga ukradu, onda će ga klinci iz naselja maznuti da se vozikaju preko noći ili da “zbare” neku “ribu”. Jel’ da, kul je imati svoj auto sa 15 godina. Golfovi se kradu zbog rezervnih delova, koliko se sećam, skoro je bila razbijena neka organizovana grupa koja je krala Golfove i Audije za rezervne delove. Od motora na raspolaganju su: 1.3 benzin, mali potrošač, jeftin za registraciju, dobro se pokazao, još ako mu staviš plin, onda je toliko jeftina vožnja da ti još plaćaju da ga voziš. 1.6 karburator ili ajnšpric.. Držite se karburatora pošto ajnšpric majstori ne umeju da poprave ili nagađaju. 1.8 GTI ili 1.8 ajnšpric… E, tu ima nešto što se zove “K-glava” i može vam doći glave. K-glava se najčešće popravlja tako što se uzme ista takva sa “stranca”, namesti se i ako sve lepo radi, onda odlično. A majstora koji umeju da je našteluju ima kao u legendi. Otprilike priča ide: “čuo sam da tamo negde preko sedam mora, sedam dolina i sedam gora, kod Mrštana postoji majstor Mile koji ume da našteluje glavu.” 1.6D, dizel. To je motor zbog koga svi ljudi zamrze dizel motore kod automobila. Inače najpopularniji model kod pripadnika ruralne sredine. Ne znam da li je stvarno toliko dobar ili ih samo podseća na osnovno sredstvo za rad zvano IMT 539. Model za koji su ljudi spremni da plate i do 3200 evra za modele iz ‘90. godine. Oko procena godišta ima samo jedan parametar (dobro, ima dva parametra, ako umete da čitate broj šasije). Expert za Golf 2 će te postati znajući samo jednu stvar: staklo na prednjim vratima je podeljeno malim “leptir” prozorom za modele ispod ‘87 godine, tj. ‘87 godina je prelazna. Dupli farovi ne znače ništa, to je samo do paketa opreme. Kakvog, ko se još seća posle 20 godina. Još jedna činjenica: na ulici viđate Golfove u odličnom stanju i mislite “ovakvog ću da kupim”. Relanost je drugačija jer DOBRI GOLFOVI NISU NA PRODAJU. Sve ono što je na prodaju je u katastrofalnom stanju. Jedini dobar Golf koji možete kupiti je onaj čiji je vlasnik dobio dobar posao i odlučio da kupi noviji auto. Jer inače ga ne bi prodavao. Na kraju dolazimo do cene. Kao što sam na početku prvog dela članka napomenuo, problem sa Golfom je taj što je preskup, toliko je preskup da siluje zdrav razum. Skoknimo do mobile.de i pogledajmo pretragu za Golf 2 od 1991. godine, videćete da se cena kreće oko 500 evra. Slično je i u Sloveniji, dok je u Hrvatskoj oko 1700 evra. Elem, “Nadreality Show” iz Sarajeva, nekadašnji “Nadrealisti” je u testu predstavio Golf 2 kao najbolji auto balkanskih prostora. |
Autor/ica: | KIKIR6 [ čet pro 27, 2007 1:50 pm ] |
Naslov: | |
Majko mila.... super, za Nobelovu..... Doživo sam jednom na sajmu sličnu priću ja prodajem kadet D (govno) ali u dobrom stanju ( nanovo lakiran i promjenjeni pragovi i blatobrani, mehanika Ok, mašina Ok), pored mene 5 godina stariji GOLF 2 1,6D nema dijela na njemu koji je ispravan i frajer ga proda za 700 maraka više nego sam ja dobio za kadeta. Tu sam se uvjerio u priću. |
Autor/ica: | grimreaper [ čet pro 27, 2007 1:54 pm ] |
Naslov: | |
Frend je pred godinu dana prodao Golf II 1.6d iz 89. i bez doplate uzeo Saxo iz 2002. godine sa poprilicno opreme. Jel potrebno ista rec? |
Autor/ica: | KIKIR6 [ čet pro 27, 2007 1:56 pm ] |
Naslov: | |
Da, zaboravio napisati, prodao frend GOLF IV 2000g za 9000€ ( 3put razbijan ) popis neispravnih stvari pun A4 papir,,,, A ja svoj S40 nemogu prodati za 8000€ ![]() Tako da se Golf manija nastavlja i pratit će nas dok ne izumremo.......... |
Autor/ica: | Mrky [ čet pro 27, 2007 2:18 pm ] |
Naslov: | |
... tj. dok ne stasa nova generacija koja ne zna što je to Golf jer ga nema u igrici Need for Speed ![]() |
Autor/ica: | BELA [ čet pro 27, 2007 3:03 pm ] |
Naslov: | |
Ma nije to golf, to je ubergolf ![]() ![]() ![]() |
Autor/ica: | C70 [ čet pro 27, 2007 10:13 pm ] |
Naslov: | |
Umorili ste me...ma fak golf, I dont vont tok about it... |
Autor/ica: | nenad [ čet pro 27, 2007 11:30 pm ] |
Naslov: | |
Jel ima tko još koju protiv GOLFA ![]() |
Autor/ica: | mikey_rs [ čet pro 27, 2007 11:59 pm ] |
Naslov: | |
Citat: Jel ima tko još koju protiv GOLFA
Imam ja al ne budemo se sad vređali. ![]() ![]() |
Autor/ica: | iggy [ pet pro 28, 2007 9:10 am ] |
Naslov: | |
Meni osobno jedini golf koji mi se sviđa (što ne znači da bih ga ikad kupio) je V sa trojim vratima. Probao sam voziti I, II ![]() ![]() |
Autor/ica: | Branimir [ pet pro 28, 2007 3:23 pm ] |
Naslov: | |
Citat: Meni osobno jedini golf koji mi se sviđa (što ne znači da bih ga ikad kupio) je V sa trojim vratima. Probao sam voziti I, II
Ja sam u jednom dobu svojeg zivota vozio G3 TD 75 ks, C oprema, sto znaci servo volan i centralno zakljucavanje. ![]() ![]() ![]() Iduci auto mi je bio Fiat Brava, kupio je novu 1997., to je vec bio avion sa 103 ks, komotniji, brzi, jaci, veci, opremljeniji, ljepsi, 9 k dema jeftiniji, ali i nesto losije izradjen. SPominjem ga zato jer kad sam ga nakon 8 godina prodavao, imao sam ponudjenu zamjenu za G3 D, dvije godine stariji i sa 50 k km vise. Brava je imala 185000 km. ![]() |
Autor/ica: | Frula [ pet pro 28, 2007 10:40 pm ] |
Naslov: | |
Golf to je posebna kategorija auta!!! Prva iskustva sa golfom je preko mog frenda koji je G2 preuzeo kao friški vozač od tate. Tade je golf bio praktički nov. EEEee što je taj dečko radio tom autu i to godinama. To je strašno. To može samo golf. Auto sada ima blizu 300k km (generalka na 270k km - 8.000 Kn) on ima 3godine stari A4 ali golfa ne prodaje. Kaže da je to prvih 300.000. ![]() Drugo iskustvao je sa mojim službenim G4 kojeg sam dobio sa 60k km i napravio još tolko. Za auto imam samo pohvale. Od servisa (osim redovnih) promijenjen je samo štop šalter i to je to. A nije baš da se auto mazi i pazi. Osobno sam vozio dosta auta i moram priznati da je golf pravi radni auto, voziš se ko u tačkama ali se voziš i voziššššššš i neznaš za njega. A da ne kažem da troši cca. 7lit (110KS) jače vožnje. |
Autor/ica: | iggy [ sub pro 29, 2007 7:58 am ] |
Naslov: | |
Moj prijatelj bi rekao da i traktor malo troši ![]() |
Autor/ica: | Armin [ sub pro 29, 2007 2:31 pm ] |
Naslov: | |
Citat: Golf to je posebna kategorija auta!!!
Pa meni baš i nije jasno da neko može voziti auto 60 000 km i reći da osim redovnih izmjena ulja i filtera nije trebao ništa više raditi na tom autu. Ne odnosi se ovo samo na golfove nego na sva vozila. Ne želim nikoga uvrijediti, ali takva osoba je ili nemarna ili gluha pa ne čuje razna lupkanja i ostale stvari koje se na našim cestama neminovno jave nakon 60 000 km.
Prva iskustva sa golfom je preko mog frenda koji je G2 preuzeo kao friški vozač od tate. Tade je golf bio praktički nov. EEEee što je taj dečko radio tom autu i to godinama. To je strašno. To može samo golf. Auto sada ima blizu 300k km (generalka na 270k km - 8.000 Kn) on ima 3godine stari A4 ali golfa ne prodaje. Kaže da je to prvih 300.000. ![]() Drugo iskustvao je sa mojim službenim G4 kojeg sam dobio sa 60k km i napravio još tolko. Za auto imam samo pohvale. Od servisa (osim redovnih) promijenjen je samo štop šalter i to je to. A nije baš da se auto mazi i pazi. Osobno sam vozio dosta auta i moram priznati da je golf pravi radni auto, voziš se ko u tačkama ali se voziš i voziššššššš i neznaš za njega. A da ne kažem da troši cca. 7lit (110KS) jače vožnje. |
Autor/ica: | grimreaper [ sub pro 29, 2007 2:50 pm ] |
Naslov: | |
Citat: Pa meni baš i nije jasno da neko može voziti auto 60 000 km i reći da osim redovnih izmjena ulja i filtera nije trebao ništa više raditi na tom autu. Ne odnosi se ovo samo na golfove nego na sva vozila. Ne želim nikoga uvrijediti, ali takva osoba je ili nemarna ili gluha pa ne čuje razna lupkanja i ostale stvari koje se na našim cestama neminovno jave nakon 60 000 km. |
Stranica: 1/2. | Vremenska zona: UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |