VOLVO KLUB HRVATSKA
http://vkh.hr/forum/

Širina gume - grip
http://vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=616
Stranica: 1/6.

Autor/ica:  tcode [ sri kol 29, 2007 11:57 am ]
Naslov:  Širina gume - grip

Da li šira guma ima veći grip na podlozi? Naime, ušao sam u raspravu na jednom forumu, gdje čovjek tvrdi da će automobil popraviti vrijeme na 402m širim gumama. Ja tvrdim da neće, jer grip ne ovisi o širini gume.

BTW Možda bi trebali neki podforum za ovakve rasprave, tipa "Tehnička pitanja" ili sl.

Autor/ica:  akiaki [ sri kol 29, 2007 1:01 pm ]
Naslov: 

Ja bi rekao da da jer samom širinom ima veće prijanjanje uz podlogu i samim time bolje "drži".. zato i ide auto bolje u zavojim sa širom gumom jer bolje drži cestu. Jedina razlika je veće trenje u podlogu pa samim time se smanjuje krajnja brzina ali na 402 metra ne znam koliko bi se to osjetilo upravo zbog boljeg prijenosa snage na podlogu..

Autor/ica:  nucleus [ sri kol 29, 2007 1:24 pm ]
Naslov: 

kao prvo šta nebi trebalo pogoditi ustari najbolji omjer mase vozile, snage motora i takvih stvari kao drugo nek zeme jedan set guma i stisne 402m i onda drugi set guma pa nek sam vidi 8)

Autor/ica:  Mrky [ sri kol 29, 2007 1:37 pm ]
Naslov: 

Šira guma = veća površina kontakta s cestom = bolji grip = bolje ubrzanje, bolje kočenje, bolje držanje ceste... ali sve to samo na suhome...
Šira guma = veća površina kontakta s cestom = veći otpori (zraka i kotrljanja) = manja konačna brzina, veća potrošnja, niža granica aquaplaninga...

Autor/ica:  Izy [ sri kol 29, 2007 1:55 pm ]
Naslov: 

2 tcode:
Grip itekako ovisi o širini gume, ali ne isključivo. Naime širina gume je samo jedan od faktora uz smjesu koja određuje trenje, zatim oblik površine, inercijska masa, rotirajuča masa, pritisak na površinu...blah-blah....
Ulovio si se u antituning raspravu, jer ste i ti i on u pravu ali i u krivu. Ključan pojam je kao i u svemu ostalome proporcionalno dimenzioniranje! Prevelika širina može biti kontra-efektna isto kao i premala širina. Isto kao i npr. veličina turbine na nekom motoru... Ako neznaš sve podatke o tom motoru nemožeš dati ni pravilnu ocjenu veličine turbine, zar ne? :wink:
Zato IMHO izvuci se iz te rasprave čim prije možeš jer je to vjerujem mlaćenje prazne slame bez relevantnih podataka i matematičkih proračuna....
:roll:

Autor/ica:  Armin [ sri kol 29, 2007 1:57 pm ]
Naslov: 

Uz malo logike i malo matematike, lako je dokazati da šira guma lakše proklizne na pravcu (ubrzanje, kočenje) nego uža. Razlog je jednostavno u tome što šira guma težinu vozila (a samim tim i pritisak na podlogu) rasporedi na više kvadratnih centimetara pa je time manje kg/cm2 asfalta. Što je pritisak manji - auto će lakše proklizati. Probaj krenuti na snijegu sa širokim pa onda sa uskim gumama i vidjet ćeš. Ponašanje auta u zavojima je nešto drugo.

Autor/ica:  ronnie [ sri kol 29, 2007 2:29 pm ]
Naslov: 

Citat:
2 tcode:
Grip itekako ovisi o širini gume, ali ne isključivo. Naime širina gume je samo jedan od faktora uz smjesu koja određuje trenje, zatim oblik površine, inercijska masa, rotirajuča masa, pritisak na površinu...blah-blah....
Ulovio si se u antituning raspravu, jer ste i ti i on u pravu ali i u krivu. Ključan pojam je kao i u svemu ostalome proporcionalno dimenzioniranje! Prevelika širina može biti kontra-efektna isto kao i premala širina. Isto kao i npr. veličina turbine na nekom motoru... Ako neznaš sve podatke o tom motoru nemožeš dati ni pravilnu ocjenu veličine turbine, zar ne? :wink:
Zato IMHO izvuci se iz te rasprave čim prije možeš jer je to vjerujem mlaćenje prazne slame bez relevantnih podataka i matematičkih proračuna....
:roll:
Negdje si na putu prema istini! :)
Proracuni koje spominjes svi cuvaju kao zmija noge, a industrija auto-guma u auto-moto sportu je hebeno velika!

Autor/ica:  tcode [ sri kol 29, 2007 5:19 pm ]
Naslov: 

Citat:
2 tcode:
Grip itekako ovisi o širini gume, ali ne isključivo. Naime širina gume je samo jedan od faktora uz smjesu koja određuje trenje, zatim oblik površine, inercijska masa, rotirajuča masa, pritisak na površinu...blah-blah....
Ulovio si se u antituning raspravu, jer ste i ti i on u pravu ali i u krivu. Ključan pojam je kao i u svemu ostalome proporcionalno dimenzioniranje! Prevelika širina može biti kontra-efektna isto kao i premala širina. Isto kao i npr. veličina turbine na nekom motoru... Ako neznaš sve podatke o tom motoru nemožeš dati ni pravilnu ocjenu veličine turbine, zar ne? :wink:
Zato IMHO izvuci se iz te rasprave čim prije možeš jer je to vjerujem mlaćenje prazne slame bez relevantnih podataka i matematičkih proračuna....
:roll:
Grip gume ne ovisi o širini, i dalje govorimo isključivo o gripu prilikom ubrzavanja (riječ je o 402m iz SR-a). Ostali pojmovi koje si ovdje doslovno nabacao zajedno nemaju smisla.
A evo i relevantnih podataka za matematički proračun, radi se o Fiat Unu, gume trenutno na autu su yokohama a48, dimenzije 185 65 R14, pa da ne, kako ti kažeš, mlatimo praznu slamu.
Za samu raspravu se ne brini, spreman sam dokazati svoju tvrdnju i matematičkim proračunima ako treba ;).

Autor/ica:  tcode [ sri kol 29, 2007 5:24 pm ]
Naslov: 

Citat:
Citat:
2 tcode:
Grip itekako ovisi o širini gume, ali ne isključivo. Naime širina gume je samo jedan od faktora uz smjesu koja određuje trenje, zatim oblik površine, inercijska masa, rotirajuča masa, pritisak na površinu...blah-blah....
Ulovio si se u antituning raspravu, jer ste i ti i on u pravu ali i u krivu. Ključan pojam je kao i u svemu ostalome proporcionalno dimenzioniranje! Prevelika širina može biti kontra-efektna isto kao i premala širina. Isto kao i npr. veličina turbine na nekom motoru... Ako neznaš sve podatke o tom motoru nemožeš dati ni pravilnu ocjenu veličine turbine, zar ne? :wink:
Zato IMHO izvuci se iz te rasprave čim prije možeš jer je to vjerujem mlaćenje prazne slame bez relevantnih podataka i matematičkih proračuna....
:roll:
Negdje si na putu prema istini! :)
Proracuni koje spominjes svi cuvaju kao zmija noge, a industrija auto-guma u auto-moto sportu je hebeno velika!
Proračuni se ne čuvaju kao zmija noge, osim ako ne misliš da je užasno komplicirano uzeti metar i vagu, te izmjeriti dimenzije gume. Ono što se doista čuva kao top secret je smjesa gume, koja nam daje koeficijent trenja i on predstavlja jedan od osnovnih elementa za grip gume.

Autor/ica:  tcode [ sri kol 29, 2007 5:25 pm ]
Naslov: 

Citat:
Uz malo logike i malo matematike, lako je dokazati da šira guma lakše proklizne na pravcu (ubrzanje, kočenje) nego uža. Razlog je jednostavno u tome što šira guma težinu vozila (a samim tim i pritisak na podlogu) rasporedi na više kvadratnih centimetara pa je time manje kg/cm2 asfalta. Što je pritisak manji - auto će lakše proklizati. Probaj krenuti na snijegu sa širokim pa onda sa uskim gumama i vidjet ćeš. Ponašanje auta u zavojima je nešto drugo.
Ovo je glas razuma, iako ne posve točno, bravo! :D

Autor/ica:  tcode [ sri kol 29, 2007 5:26 pm ]
Naslov: 

Citat:
kao prvo šta nebi trebalo pogoditi ustari najbolji omjer mase vozile, snage motora i takvih stvari kao drugo nek zeme jedan set guma i stisne 402m i onda drugi set guma pa nek sam vidi 8)
Empirija je skroz ok, dok ne postane preskup sport. :wink: :twisted:

Autor/ica:  nucleus [ sri kol 29, 2007 7:34 pm ]
Naslov: 

Citat:
Citat:
kao prvo šta nebi trebalo pogoditi ustari najbolji omjer mase vozile, snage motora i takvih stvari kao drugo nek zeme jedan set guma i stisne 402m i onda drugi set guma pa nek sam vidi 8)
Empirija je skroz ok, dok ne postane preskup sport. :wink: :twisted:
tu si u pravu ali na kraju te gume mu niš nebuju pomogle tak značajno jer nema volva :lol:

Autor/ica:  gonzo [ sri kol 29, 2007 8:32 pm ]
Naslov: 

...

Autor/ica:  gonzo [ sri kol 29, 2007 8:33 pm ]
Naslov: 

ako ćemo uzet širu gumu sa istom mješavinom te istim radijusom kao što je i na onoj manjoj vrijeme na 402 će biti vjerovatno bolje stim da podloga mora biti ista, ali ako staviš pre široku gumu iako je ista mješavina i radijus vrijeme na 402 se može pokvarit zato je najbolje pronaći zlatnu sredinu a ona se može samo naći probavanjem a nikako matematičkim formulama jer 100 auta 100 čuda ...

Autor/ica:  tcode [ sri kol 29, 2007 9:28 pm ]
Naslov: 

Ajmo redom.. hehe, ovo je c&p samog sebe sa drugog foruma ;)

Šire gume imaju veću dodirnu površinu nego uže gume - pogrešno!
Dodirna površina gume ovisna je isključivo o težini na kotaču i pritisku u gumi. Ovo vrijedi za veliku većinu guma, osim tzv. run flat guma koje imaju izuzetno krute bočnice. Površina je uvijek ista, širom gumom biti će drugačiji oblik te površine, duža po širini, ali kraća uzduž gume.

Veća dodirna površina znači bolji grip - i opet pogrešno! Većina ljudi ovo pretpostavlja, ali na njihovu žalost, veličina dodirne površine uopće nije važna. Naime, grip koji guma može ostvariti ovisi jedino o koeficijentu trenja i težini koja je na kotaču. F=u*N; F je sila koju stvara guma za grip, u je koeficijent trenja, a N je sila na površinu, u našem slučaju to je težina na kotaču.

Već vidim pitanja :twisted:

Stranica: 1/6. Vremenska zona: UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/