Citat:
Dobro si ti prošao JaZey da nisi doživio havariu, dečki s turbo autima nemojte se zajebavat s no name pumpama i nisko oktanskim gorivima, ajd ti nama Ronnie sad ljepo objasni i potkrijepi nečim da mi netočimo 100 oktana gorivo na OMV kad to sigurno 100% znaš da nije i da je dobra reklama, razuvjeri nas pa da nebacamo svoju lovu bezveze u vjetar, jer očito da nas u ovoj državi svi varaju a svi o tom pričaju al nikako da se to nečim potvrdi s sigurnošću i dokazima, jer ono rekla kazala nevjerujem??
To znaci da ti tocis izooktan(C8H18). Naravno sala!
Inace po definiciji, ako imas vise oktana, ne znaci da ces dobiti vise snage. Gorivo sa vise oktana omogucava, samo i iskljucivo, veliku vjerojatnost da ce ti svjecica i samo svjecica zapaliti smjesu u cilindru. Inace se visokooktanska goriva koriste u strojevima pred koje su postavljeni veci zahtjevi, za vozila koja vozimo po cestama 95 oktana je savim dovoljno.
Nadalje visokooktanska goriva po svojoj tehnologiji prerade su tzv. premium goriva, a to znaci da su prosla kroz vise vaza rafiniranja i imaju vise aditiva.
Dehinicija oktanskog broja:
Oktanski broj (ili vrijednost) goriva je mjera njegovog svojstva da se odupire zapaljenju pod pritiskom.
Prema tome, auto ce raditi mirnije i elektronika nece registrirati knocking efect, koji se registrira preko knocking senzora(piezo element, nije bitna kontsrukcija sada). Dakle veza izmedju oktanskog broja i snage nema veze.
Malo o snazi, energija po jedinic vremena, sto u nasem slucaju znaci da ce se osloboditi vise energije u istoj jedinici vremena. Posto motori ipak po samoj konstrukciji nisu toliko savrseni(idealan fizicki model), veliki dio energije se pretvara u toplinu, po tome znaci da ako stavite gorivo visoke oktanske vrijednosti vas motor ce se puno vise grijat, GLUPOST.