Suho punjeni akumulatori su na našem tržištu rijetkost, uglavnom se mogu dobiti samo oni minijaturni za motocikle. Danas na tržištu ne postoje "zastarjeli " tipovi akumulatora, danas svi imaju tzv. đepaste separatore i koriste kalcij-olovo leguru, a ne antimon-olovo kao ranije. Zatvoreni akumulator po meni imaju veliki nedostatak, ato je što nemožeš dolijati vodu kad ispari. Naime i "zatvoreni " akumulatori imaju odušak, iako kalcij legura puno manje "troši" vodu, prilikom visokih vanjskih tempratura ili ako alternator prefilava, voda pomalo ispari i takav akumulator možeš samo dati na zbrinjavanje. Svi profi (kamionski) akumulatori imaju mogućnost nadoljevanja vode.
O Optimi kruže mitovi. Istina je da je to da je to akumulator koji je konstruiran za uportebu u artičkim uvjetima. Naime, što su ploče u akumulatoru tanje, to daje veću struju u kratkom spoju, odnosno moguče je iz njega u momentu povuči veliku struju bez večeg pada napona. Kako kod kemijskih baterija na hladnoči kapacitet pada, baterija konstrukcije kao što je ova na slici još uvjek zadržava dovoljno snage. U Optimi su ploče tako tanke da su zamotane u navojnicu, otud i specifični oblk te bateruije. Nadalje u Optimi elektrolit nije u obliku gela, nego je klasična sumporna kiselina ukapljena u posebnu mineralnu vunu, pa kad ju probušiš, ne curi iz nje kao iz klasičnog akumulatora. Gel, kao elektrolit se koristi isključivo za tzv. stacionarne baterije, po poštama npr. Razlog tome je što gel ne podnosi promjene temperature, ni visoku temperaturu pa ima sklonost odvajanju od ploča, a rezultat toga je da nema struje. Ljudi kupuju Optimu najčešće iz krivog razloga, misleći da je to akumulator kao onaj japanski kanister iz vica, 20l, samo mali, ili za šminku. Dakle sa Optimom možeš upaliti kamion, ali se nemože sa istim kamionom voziti, zato što ima mali kapacitet. Taj akumulator je inač e vrlo kvalitetan i pouzdan, sasvim sigurno pali auto ili bilo kakav stroj po oštroj zimi. Koriste ju i offroaderi, nautičari i vojska. Kapacitet se postiže spajanjem više komada u seriju. Postoji crvena, žuta i plav optima. Ova žuta sa slike je nešto kapacitetnija, ali nešto slabija u N-u. Inače komercijalne fore, vezane za taj akumulator tipa "deep cycle" pražnjenja isl. su bedastoće. Svaku olovnu bateriju kad joj padne napon ispod 12V je jako teško vratiti u život bez posljedica. Inače postoji i Exside maxima akumulator sličnie konstrukcije i karakteristika. I na kraju Optima je inače američki brand koji proizvodi sve vrste baterija, koliko ja znam Varta nije vlasnik Optime
_________________ fwdlose.jpg
|