Sada je: ned srp 06, 2025 2:16 pm.

Vremenska zona: UTC+02:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. S60 2.4, 02g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 80 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5 6 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: čet srp 22, 2010 11:54 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:06 pm
Postovi: 5017
Lokacija: Karlovac
Evo kaj kaze Lexus servis u Americi (tam valjda znaju radit sa automatskim getribama :lol: ):

c/p:

"I was reviewing the Lexus dealership recommended service items (which, by the way, are more stringent and extensive than those required by the Lexus owner's manual) and noted that the pertinent item simply said "perform automatic transmission service." So, I called the dealership to find out what this really means, and the answer was "drain and refill.". I asked why they don't recommend a complete flush and replacement of the ATF and was told that this may cause problems in a high-mileage transmission since it loosens and moves debris around in the transmission, etc.

Since we don't have our vehicles serviced at the dealership anyway, I called our independent mechanic to find out what his recommendation was, and got much the same story -- i.e., this can dislodge metal particles that can get stuck in solenoids, etc. His practice is to inspect the ATF at frequent intervals and to drain and refill as necessary to keep the ATF healthy.
"

_________________
Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...


Vrh
   
PostPostano: čet srp 22, 2010 4:34 pm 
Offline
.
.

Pridružen/a: pon tra 16, 2007 7:52 pm
Postovi: 203
Lokacija: Mostar
Ne znam čemu ovo mistificiranje automatskog mjenjača, kao da ga je sam Bog pravio i da ga samo Bog može servisirati. Ako pojednostavimo stvari kao što sam ja sebi pojednostavio, radi se o sklopu zupčanika koji su u stanju da izdrže silu koja je potrebna da se 1400 kg tereta u 10 sekundi ubrza od 0 do 100 km/h. I mislite li da tim zupčanicima toliko smeta neki nataloženi otpad u mjenjaču? Na kraju krajeva, ulje u mjenjaču stalno cirkulira i nikakva izmjena ulja ne bi trebala "probuditi" taj otpad pa da isti nešto zasmeta mjenjaču. Prošlo je već dvije godine od kako sam promijenio ulje u mjenjaču po principu "uradi sam" i apsolutno nikakvih problema nemam. Postupak sam opisao u temi viewtopic.php?f=7&t=2581" onclick="window.open(this.href);return false;

Zanimljivo je da mi je jedan od servisera zaposlenih u ovlaštenom servisu rekao kako sam hrabar jer je on uradio isto na svom volvu i nakon 5000 km mu je crkao mjenjač. Ne znam, možda nije koristio adekvatno ulje, možda je mjenjač već bio sjeban pa se radi o nekoj koincidenciji. Uglavnom, ja vidim samo prednosti od izmjene ulja, nikakvu štetu.

_________________
S60, 2,4l, 140 KS, 2002. automatik


Vrh
   
PostPostano: čet srp 22, 2010 5:41 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 7:35 pm
Postovi: 2877
Vozi: Audi A4 8W
Lokacija: zagreb/graz
nije caka u zubčanicima,nego je caka u solenoidima koji se nalaze u šalt ploči.
ti se solenoidi začepe prljavštinom(talogom) i onda getriba ne šalta.
nova ploča košta 10 000 kuna.

_________________
Essixtypowa
slika
MOJ AUTO JE ALKOHOLIČAR!!


Vrh
   
PostPostano: čet srp 22, 2010 7:44 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: ned vel 07, 2010 6:35 pm
Postovi: 43
Vozi: v70 aut .2002g 170hp
Lokacija: Bijeljina
Citat:
Evo kaj kaze Lexus servis u Americi (tam valjda znaju radit sa automatskim getribama :lol: ):

c/p:

"I was reviewing the Lexus dealership recommended service items (which, by the way, are more stringent and extensive than those required by the Lexus owner's manual) and noted that the pertinent item simply said "perform automatic transmission service." So, I called the dealership to find out what this really means, and the answer was "drain and refill.". I asked why they don't recommend a complete flush and replacement of the ATF and was told that this may cause problems in a high-mileage transmission since it loosens and moves debris around in the transmission, etc.

Since we don't have our vehicles serviced at the dealership anyway, I called our independent mechanic to find out what his recommendation was, and got much the same story -- i.e., this can dislodge metal particles that can get stuck in solenoids, etc. His practice is to inspect the ATF at frequent intervals and to drain and refill as necessary to keep the ATF healthy.
"
Dali bi mogao da prevedeš tekst ,pošto ne mogu u potpunosti da protumačim njegov sadržaj!? :)


Vrh
   
PostPostano: čet srp 22, 2010 9:51 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: ned tra 01, 2007 7:52 pm
Postovi: 4520
Vozi: volvo a kaj bi drugo
Lokacija: Jaska
Citat:
nije caka u zubčanicima,nego je caka u solenoidima koji se nalaze u šalt ploči.
ti se solenoidi začepe prljavštinom(talogom) i onda getriba ne šalta.
nova ploča košta 10 000 kuna.
I nitko do sada niju uspio očistiti te solenoide :shock:

_________________
850 T-5 lpg
850 TDI-ČAĐO (Više ga nimam)

WG-tjuner
Raskapam tuđe 850-ke ko da su moje!
Koji puta uspijem nešto i popraviti!


Vrh
   
PostPostano: čet srp 22, 2010 10:41 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 12:09 pm
Postovi: 1279
Lokacija: Zagreb
Citat:
Citat:
nije caka u zubčanicima,nego je caka u solenoidima koji se nalaze u šalt ploči.
ti se solenoidi začepe prljavštinom(talogom) i onda getriba ne šalta.
nova ploča košta 10 000 kuna.
I nitko do sada niju uspio očistiti te solenoide :shock:
Kolko sam skužio caka je i u nekom finom podešavanju/štelanju istih u mikronima, uglavnom doktor za takve boljke postoji, uputnice na zahtijev izdajem :!:

_________________
VOLVO S40 T4 Ph II-"silver bullet"


Vrh
   
PostPostano: čet srp 22, 2010 11:01 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:06 pm
Postovi: 5017
Lokacija: Karlovac
Armin, mislim da si ipak to nije tak banalno kak si napisao :wink:

_________________
Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...


Vrh
   
PostPostano: čet srp 22, 2010 11:10 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:06 pm
Postovi: 5017
Lokacija: Karlovac
Citat:
Postupak sam opisao u temi viewtopic.php?f=7&t=2581" onclick="window.open(this.href);return false;
Prolistao sam malo tvoju temu o izmjeni ulja, i procitao pdf od IPDa za zamjenu ulja. I prva stvar koja pise je upozorenje da kompletna izmjena ATFa na getribama koje nisu u cvijetu mladosti moze biti fatalna :wink:

Sve u svemu, budem sutra malo zivkao servise automatskih mjenjaca... Pa da vidimo kaj oni preporucaju.

_________________
Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...


Vrh
   
PostPostano: uto kol 03, 2010 11:37 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:06 pm
Postovi: 5017
Lokacija: Karlovac
Citat:
Citat:
Evo kaj kaze Lexus servis u Americi (tam valjda znaju radit sa automatskim getribama :lol: ):

c/p:

"I was reviewing the Lexus dealership recommended service items (which, by the way, are more stringent and extensive than those required by the Lexus owner's manual) and noted that the pertinent item simply said "perform automatic transmission service." So, I called the dealership to find out what this really means, and the answer was "drain and refill.". I asked why they don't recommend a complete flush and replacement of the ATF and was told that this may cause problems in a high-mileage transmission since it loosens and moves debris around in the transmission, etc.

Since we don't have our vehicles serviced at the dealership anyway, I called our independent mechanic to find out what his recommendation was, and got much the same story -- i.e., this can dislodge metal particles that can get stuck in solenoids, etc. His practice is to inspect the ATF at frequent intervals and to drain and refill as necessary to keep the ATF healthy.
"
Dali bi mogao da prevedeš tekst ,pošto ne mogu u potpunosti da protumačim njegov sadržaj!? :)
Sorry, nisam vidio prije ovaj post...

Ukratko - Lexusov zastupnik u Americi pod servisom automatskog mjenjaca podrazumijeva ispustanje dijela ATFa i doljevanje novog. Ne preporucaju kompletnu izmjenu na mjenjacima u autima sa puno kilometara jer to moze izazvat probleme. Autor posta nadalje pise da je nazvao i neki nezavisni servis koji mu je takodjer rekao da je i njihova praxa samo periodicka provjera ATFa, te "ispustanje i doljevanje" da bi se tekucina odrzavala "zdravom".

_________________
Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...


Vrh
   
PostPostano: uto kol 03, 2010 12:51 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: sri stu 19, 2008 3:21 pm
Postovi: 941
Vozi: V70 2.4 125kw Aut
Lokacija: Banana Republic
Svasta se moze procitati na ovom forumu :D
Najdraza mi je recenica "odrzavanje ATFa zdravim" 8) Po toj teoriji, citav zivotni vijek auta mozes samo dolijevati ulje u motor da ostane zdravo... :clap:

_________________
V70 2002. 2.4 170KS Automatic


Vrh
   
PostPostano: uto kol 03, 2010 2:11 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:06 pm
Postovi: 5017
Lokacija: Karlovac
Citat:
Svasta se moze procitati na ovom forumu :D
Najdraza mi je recenica "odrzavanje ATFa zdravim" 8) Po toj teoriji, citav zivotni vijek auta mozes samo dolijevati ulje u motor da ostane zdravo... :clap:
Ja sam nekako cijelo vrijeme protiv povlacenja te analogije motornog ulja i atf-a u automatskim mjenjacima :wink:

_________________
Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...


Vrh
   
PostPostano: uto kol 03, 2010 9:41 pm 
Offline
..
..
Avatar

Pridružen/a: sub stu 29, 2008 6:50 pm
Postovi: 317
Vozi: s60 2.4D
Lokacija: Bjelovar
Citat:
Citat:
Svasta se moze procitati na ovom forumu :D
Najdraza mi je recenica "odrzavanje ATFa zdravim" 8) Po toj teoriji, citav zivotni vijek auta mozes samo dolijevati ulje u motor da ostane zdravo... :clap:
Ja sam nekako cijelo vrijeme protiv povlacenja te analogije motornog ulja i atf-a u automatskim mjenjacima :wink:
grimi, i ja sam nekako takvog razmišljanja. totalno različita ulja i različiti uvjeti u motoru i u mjenjaču, što je dobro za jedno nikako ne mora biti da je dobro za drugo. da je sve isto onda bi nam bilo svejedno koje ulje gdje trpamo.

_________________
do not repair something if it is not broken


Vrh
   
PostPostano: sri kol 04, 2010 12:31 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: sri stu 19, 2008 3:21 pm
Postovi: 941
Vozi: V70 2.4 125kw Aut
Lokacija: Banana Republic
Slazem se s vama da su to kruske i jabuke ali i ATF se toplinski opterecuje, trenjem nastaju necistoce koje preuzima na sebe i ima granice izdrzljivosti tako da slicnosti postoje. Poanta je samo da se mijesanjem, osim odrzavanjem postojeceg ATFa zdravim i novi ATF koji ulijes zagadi starim tak da je polupuna casa ustvari i poluprazna kao sto to najcesce i biva kod kompromisnih rjesenja.

Uvijek i svakako je bolje promijeniti kompletan ATF ali onda krecu price o cijeni rastavljanja Aisin warner getribe jer je to jedini nacin da se cijela ocisti, pa se dodje na triper varijante mijenjanja ulja koje sam i ja koristio i opisao u jednoj temi, koje su ipak bolje od samog izlijevanja i dolijevanja ali i to nije kompletno rjesenje jer ostaje talog u filteru i na cepu koji moze zacepiti getribu, pa od straha od toga svi dizu ruke i preporucaju "safe" varijantu sto je odvidaj cep pa koliko iscuri dolij.

To je za getribu najgora varijanta ali za vlasnika i servis najsigurnija....

To kaj Volvo to preporuca (barem po pisanju nekih forumasa) je isto kao kada VW pise da je potrosnja ulja u njihovim autima do 1l na 1000 km normalna. Znaju svi vlasnici da nije ali se tjese da je jer pise u uputstvu a VWu se osigurao...

_________________
V70 2002. 2.4 170KS Automatic


Vrh
   
PostPostano: sri kol 04, 2010 3:06 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 5:06 pm
Postovi: 5017
Lokacija: Karlovac
Promijenit pol ATFa je gora varijanta od "ne dirat uopce"?

Da, naravno da pol nove tekucine nece stvorit drugu polovicu cistom, no mozda je i taj "mix" dovoljno dobar za iducih 10,20,50k km?

Naravno da ima necistoca, no sumnjam da je to u mjeri o kojoj mozemo pricat kod motornih ulja. Svagdje pise da je toplina (odnosno spaljeni atf) ubojica mjenjaca, a ne prljavstina u atf-u.

_________________
Volvo S40 1.8, wine red, 1996.; 2000. - 2006.
Volvo 850 T5R, yellow, 1995.; 2006. - 2008.
Volvo 850R estate, red, MANUAL!!, 1996.; 2008. - 2012.
Volvo S80 T6, 2002.; 2009. - 2012.
Volvo V70 2.4 20v 2001.; 2012. - 2013.
Volvo S80 2.5d, 1999.; 2012. - ...


Vrh
   
PostPostano: sri kol 04, 2010 9:16 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto sij 30, 2007 8:20 pm
Postovi: 1688
Vozi: S60 2.5T summum 2005
Lokacija: Zapresic, okolica
Citat:
Naravno da ima necistoca, no sumnjam da je to u mjeri o kojoj mozemo pricat kod motornih ulja. Svagdje pise da je toplina (odnosno spaljeni atf) ubojica mjenjaca, a ne prljavstina u atf-u.
U mjenjaču ulje može jedino pokupiti mehaničku nečistoću i stradati od pregrijavanja, dok u motoru ima i to i još niz faktora: čađa i ostali nusprodukti izgaranja, prljavština prošla kroz usisni filter, sporo ali ipak primjetno razrjeđivanje ulja gorivom (pogotovo benzinskim), tako da analogija ulje i ulje ne drži ulje (to jest vodu).

_________________
5 cilindara, aman taman.


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 80 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5 6 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan