VOLVO KLUB HRVATSKA
https://vkh.hr/forum/

problem: zajeb sa gorivom
https://vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=739
Stranica: 3/4.

Autor/ica:  tcode [ uto lis 02, 2007 3:04 pm ]
Naslov: 

Citat:
Ak ti veliš, bit ću siguran. :-) Da, tu mi fali malo iskustva, odrastao sam na dieselima; Ascona 1.6 D. Peugeot 404 break diesel, Peugeot 309 grd, Volvo V40 D. Navodno ovaj potonji ima sličan takav senzor koji registrira nekonrolirane explozije. Što točno mjeri a potom radi nemam poima ali mogao bi baš i malo istražiti.
Knock sensing je u osnovi piezo mikrofon, našarafljen na blok motora, band pass filter sa centralnom frek. oko 5kHz, pojačalca i software-a u ECU-u koji knock na taj način detektira. Obzirom da je to prilično osjetljiv mikrofon, jasno ti je da će ga vrlo lako okinuti glasni podizači ventila, udarac klipa, čak i udarac u rupu na cesti. Povećanjem broja okretaja motora stvari postaju još gore. E sad, da ECU ne bi retardirao paljenje za svaki takav zvuk, osjetljivost se regulira, tj. umanjuje, a samim time i vjerojatnost da će se neopaženo "provući" i poneki knock, a nekad je dovoljan i samo jedan da motor ode u P.M.

Autor/ica:  dgovorcin [ uto lis 02, 2007 3:17 pm ]
Naslov: 

Citat:
Citat:
Ak ti veliš, bit ću siguran. :-) Da, tu mi fali malo iskustva, odrastao sam na dieselima; Ascona 1.6 D. Peugeot 404 break diesel, Peugeot 309 grd, Volvo V40 D. Navodno ovaj potonji ima sličan takav senzor koji registrira nekonrolirane explozije. Što točno mjeri a potom radi nemam poima ali mogao bi baš i malo istražiti.
Knock sensing je u osnovi piezo mikrofon, našarafljen na blok motora, band pass filter sa centralnom frek. oko 5kHz, pojačalca i software-a u ECU-u koji knock na taj način detektira. Obzirom da je to prilično osjetljiv mikrofon, jasno ti je da će ga vrlo lako okinuti glasni podizači ventila, udarac klipa, čak i udarac u rupu na cesti. Povećanjem broja okretaja motora stvari postaju još gore. E sad, da ECU ne bi retardirao paljenje za svaki takav zvuk, osjetljivost se regulira, tj. umanjuje, a samim time i vjerojatnost da će se neopaženo "provući" i poneki knock, a nekad je dovoljan i samo jedan da motor ode u P.M.
Hvala ti lijepa na objašnjenju, zbilja si se potrudio. :) Nego ja sam mislio NA SEBE da bi se mogao potruditi saznati nešto više o tome, ali ti mi nisi dao šansu :lol: :lol: :lol: Hvala još jednom :!:

Autor/ica:  ronnie [ uto lis 02, 2007 6:46 pm ]
Naslov: 

Citat:
Knock sensing je u osnovi piezo mikrofon, našarafljen na blok motora, band pass filter sa centralnom frek. oko 5kHz, pojačalca i software-a u ECU-u koji knock na taj način detektira. Obzirom da je to prilično osjetljiv mikrofon, jasno ti je da će ga vrlo lako okinuti glasni podizači ventila, udarac klipa, čak i udarac u rupu na cesti. Povećanjem broja okretaja motora stvari postaju još gore. E sad, da ECU ne bi retardirao paljenje za svaki takav zvuk, osjetljivost se regulira, tj. umanjuje, a samim time i vjerojatnost da će se neopaženo "provući" i poneki knock, a nekad je dovoljan i samo jedan da motor ode u P.M.
Tomislav, mislim da malo strasis ljude, nije to tak opasno kak si sad napisao, po tome je pun k... auta po servisima. ili se varam!

Autor/ica:  tcode [ uto lis 02, 2007 6:59 pm ]
Naslov: 

Citat:
Citat:
Knock sensing je u osnovi piezo mikrofon, našarafljen na blok motora, band pass filter sa centralnom frek. oko 5kHz, pojačalca i software-a u ECU-u koji knock na taj način detektira. Obzirom da je to prilično osjetljiv mikrofon, jasno ti je da će ga vrlo lako okinuti glasni podizači ventila, udarac klipa, čak i udarac u rupu na cesti. Povećanjem broja okretaja motora stvari postaju još gore. E sad, da ECU ne bi retardirao paljenje za svaki takav zvuk, osjetljivost se regulira, tj. umanjuje, a samim time i vjerojatnost da će se neopaženo "provući" i poneki knock, a nekad je dovoljan i samo jedan da motor ode u P.M.
Tomislav, mislim da malo strasis ljude, nije to tak opasno kak si sad napisao, po tome je pun k... auta po servisima. ili se varam!
Imaš jako reprezentativan uzorak na ovom forumu, zar ne?

Autor/ica:  iggy [ uto lis 02, 2007 8:33 pm ]
Naslov: 

Da, pitanje je dali se može vjerovati deklariranoj oktanskoj vrijednosti, ali meni na poklopcu rezervoara piše "unleaded RON95 only" ili tako nešto, a valjda je taj koji je lijepio naljepnicu znao da je turbak. Šta je sa aditivima za podizanje oktanske vrijednosti, ima li netko iskustva?

Autor/ica:  tcode [ uto lis 02, 2007 8:42 pm ]
Naslov: 

Citat:
Da, pitanje je dali se može vjerovati deklariranoj oktanskoj vrijednosti, ali meni na poklopcu rezervoara piše "unleaded RON95 only" ili tako nešto, a valjda je taj koji je lijepio naljepnicu znao da je turbak. Šta je sa aditivima za podizanje oktanske vrijednosti, ima li netko iskustva?
Piše ti min RON95, što znači NE manje od 95 oktana. Kao što sam već napisao, nisko oktanska vrijednost goriva na turbacima, pa još k tome visoka kompresija, a u tvom slučaju još viša, jer ste prebrusili glavu (a tko zna, možda i nije prvi put) i konačno upitna svojstva naših goriva, lako rezultiraju havarijom.

Toči 100 oktana, a 98-micu za nužno zlo i trebao bi biti miran što se goriva tiče.

Autor/ica:  ronnie [ uto lis 02, 2007 8:48 pm ]
Naslov: 

Citat:
Toči 100 oktana, a 98-micu za nužno zlo i trebao bi biti miran što se goriva tiče.
U RH nema 100 oktana, sigurno provjereno! Reklama radi svasta!

Autor/ica:  jaZey [ uto lis 02, 2007 8:50 pm ]
Naslov: 

bio ja kod turbo doktora i nakon svih testova i provjere ipalo je da je bilo dosta "vode" u gorivu i sad citiram " krivulja od tlaka turbine i oktanske vrijednosti mora bit skoro ista a meni je oktanska vrijednost dosta pala" sve u svemu ok, motor se smirio i sve je sad ok, ono sta je lupkalo je bio taj neki senzor sta klikce,

tcode ce bolje objasnit, btw pozdravlja te damir iz dubrave kaj servisira turbine i bosch pumpe :wink:

Autor/ica:  iggy [ uto lis 02, 2007 8:58 pm ]
Naslov: 

Citat:
Citat:
Da, pitanje je dali se može vjerovati deklariranoj oktanskoj vrijednosti, ali meni na poklopcu rezervoara piše "unleaded RON95 only" ili tako nešto, a valjda je taj koji je lijepio naljepnicu znao da je turbak. Šta je sa aditivima za podizanje oktanske vrijednosti, ima li netko iskustva?
Piše ti min RON95, što znači NE manje od 95 oktana. Kao što sam već napisao, nisko oktanska vrijednost goriva na turbacima, pa još k tome visoka kompresija, a u tvom slučaju još viša, jer ste prebrusili glavu (a tko zna, možda i nije prvi put) i konačno upitna svojstva naših goriva, lako rezultiraju havarijom.

Toči 100 oktana, a 98-micu za nužno zlo i trebao bi biti miran što se goriva tiče.
Mislm da baš piše only, ali sad nisam 100% siguran jer svoj autić nisam vidio već mjesec dana :cry: . Budem se prebacio na 100-ku na OMV-u ili nešto slično. :wink:

Autor/ica:  ronnie [ uto lis 02, 2007 8:58 pm ]
Naslov: 

Citat:
bio ja kod turbo doktora i nakon svih testova i provjere ipalo je da je bilo dosta vode u gorivu i sad citiram " krivulja od tlaka turbine i oktanske vrijednosti mora bit skoro ista a meni je oktanska vrijednost dosta pala" sve u svemu ok, motor se smirio i sve je sad ok, ono sta je lupkalo je bio taj neki senzor sta klikce,

tcode ce bolje objasnit, btw pozdravlja te damir iz dubrave kaj servisira turbine i bosch pumpe :wink:
Ako je bilo vode, stavi u casu vode i goriva, pa nam napisi sta se dogodilo.
Nije moguce da u rezervoaru od cca 30 000 litara postoji toliko vode da ti moze dospijet u auto, nadalje vodu(kao sto je vidljivo iz pokusa sa casom) isto tako nije moguce stalno mjesat u samom rezervoaru. Ono sta je moguce da je gorivo bilo pomjesane sa "necim" sto se oze otopit u gorivu.

Autor/ica:  jaZey [ uto lis 02, 2007 9:05 pm ]
Naslov: 

Citat:
Ako je bilo vode, stavi u casu vode i goriva, pa nam napisi sta se dogodilo.
Nije moguce da u rezervoaru od cca 30 000 litara postoji toliko vode da ti moze dospijet u auto, nadalje vodu(kao sto je vidljivo iz pokusa sa casom) isto tako nije moguce stalno mjesat u samom rezervoaru. Ono sta je moguce da je gorivo bilo pomjesane sa "necim" sto se oze otopit u gorivu.
sve u svemu ta oktanska vrijednost je bila jako niska, jbg tako je test pokazao, ne kazem da je bila "voda iz pipe", to se sam kaze da je voda pa sta god to bilo

no zakljucak je da je nesto bilo, to se potrosilo i sad je sve ponovno po starom :D

Autor/ica:  ronnie [ uto lis 02, 2007 9:48 pm ]
Naslov: 

Citat:
sve u svemu ta oktanska vrijednost je bila jako niska, jbg tako je test pokazao, ne kazem da je bila "voda iz pipe", to se sam kaze da je voda pa sta god to bilo

no zakljucak je da je nesto bilo, to se potrosilo i sad je sve ponovno po starom :D
Kako je izmjerio oktansku vrijednost goriva u tvom rezervoaru?

Autor/ica:  zlaya [ sri lis 03, 2007 8:40 am ]
Naslov: 

Dobro si ti prošao JaZey da nisi doživio havariu, dečki s turbo autima nemojte se zajebavat s no name pumpama i nisko oktanskim gorivima, ajd ti nama Ronnie sad ljepo objasni i potkrijepi nečim da mi netočimo 100 oktana gorivo na OMV kad to sigurno 100% znaš da nije i da je dobra reklama, razuvjeri nas pa da nebacamo svoju lovu bezveze u vjetar, jer očito da nas u ovoj državi svi varaju a svi o tom pričaju al nikako da se to nečim potvrdi s sigurnošću i dokazima, jer ono rekla kazala nevjerujem??

Autor/ica:  ronnie [ sri lis 03, 2007 10:01 am ]
Naslov: 

Citat:
Dobro si ti prošao JaZey da nisi doživio havariu, dečki s turbo autima nemojte se zajebavat s no name pumpama i nisko oktanskim gorivima, ajd ti nama Ronnie sad ljepo objasni i potkrijepi nečim da mi netočimo 100 oktana gorivo na OMV kad to sigurno 100% znaš da nije i da je dobra reklama, razuvjeri nas pa da nebacamo svoju lovu bezveze u vjetar, jer očito da nas u ovoj državi svi varaju a svi o tom pričaju al nikako da se to nečim potvrdi s sigurnošću i dokazima, jer ono rekla kazala nevjerujem??
To znaci da ti tocis izooktan(C8H18). Naravno sala! :D
Inace po definiciji, ako imas vise oktana, ne znaci da ces dobiti vise snage. Gorivo sa vise oktana omogucava, samo i iskljucivo, veliku vjerojatnost da ce ti svjecica i samo svjecica zapaliti smjesu u cilindru. Inace se visokooktanska goriva koriste u strojevima pred koje su postavljeni veci zahtjevi, za vozila koja vozimo po cestama 95 oktana je savim dovoljno.
Nadalje visokooktanska goriva po svojoj tehnologiji prerade su tzv. premium goriva, a to znaci da su prosla kroz vise vaza rafiniranja i imaju vise aditiva.
Dehinicija oktanskog broja:
Oktanski broj (ili vrijednost) goriva je mjera njegovog svojstva da se odupire zapaljenju pod pritiskom.
Prema tome, auto ce raditi mirnije i elektronika nece registrirati knocking efect, koji se registrira preko knocking senzora(piezo element, nije bitna kontsrukcija sada). Dakle veza izmedju oktanskog broja i snage nema veze.
Malo o snazi, energija po jedinic vremena, sto u nasem slucaju znaci da ce se osloboditi vise energije u istoj jedinici vremena. Posto motori ipak po samoj konstrukciji nisu toliko savrseni(idealan fizicki model), veliki dio energije se pretvara u toplinu, po tome znaci da ako stavite gorivo visoke oktanske vrijednosti vas motor ce se puno vise grijat, GLUPOST.

Autor/ica:  zlaya [ sri lis 03, 2007 10:56 am ]
Naslov: 

Citat:
Citat:
Toči 100 oktana, a 98-micu za nužno zlo i trebao bi biti miran što se goriva tiče.
U RH nema 100 oktana, sigurno provjereno! Reklama radi svasta!

I opet mi nisi potvrdio tj.podkrijepio ovu svoju izjavu??

Stranica: 3/4. Vremenska zona: UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/