VOLVO KLUB HRVATSKA https://vkh.hr/forum/ |
|
Automatik - šta je pravilno https://vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=775 |
Stranica: 1/1. |
Autor/ica: | Armin [ čet lis 18, 2007 5:55 pm ] |
Naslov: | Automatik - šta je pravilno |
Pozdrav svima. Naime, nepunu godinu vozim ovaj S60 ali još nisam ukapirao kako se pravilno vozi (i maksimalno koristi) ovaj automatski mjenjač, pa imam par pitanja za nekoga ko to zna. Dakle, nejasnoća br.1: Prilikom pretjecanja na ovim našim bosanskim putevima (krivine, kratki pravci, uzbrdice) koristim tzv. "kick down". Tom prilikom auto jako ubrzava do nekih 6000 o/min i tu se zadrži, po meni predugo. Obzirom da mi tada treba dodatno ubrzanje, logično bi bilo da mjenjač prebaci u sljedeći viši stepen prenosa kako bi se ubrzanje nastavilo, ali on to ne čini sve dok ja malo ne popustim gas. Tek tada dođe do prebacivanja u viši stepen i dodatnog ubrzanja. Da li je to normalno? Znam da najveći obrtni moment prestaje puno prije maksimalnog broja obrtaja i zar ne bi i mjenjač trebao to da "zna"? Nejasnoća br.2: Prilikom spuštanja niz brdo mjenjač drži suviše visok stepen prenosa tako da kočenje motorom ne dolazi u obzir, osim ako ja ne prebacim ručicu mjenjača u položaj 4, 3 ili čak L. Da li je predviđeno da to tako radi? Br. 3: Pri usporavanju mjenjač kasno "prešaltava" u niži stepen prenosa pa kočenjem gušim rad motora čiji obrtaji padaju ispod 400 o/min, što se dodatno manifestuje na jačini svjetala i usporenom radu ventilatora klime. Dakle, je li to sve normalno ili se rješava nekakvim software upgrade-om ili je ulje u mjenjaču zrelo za mijenjanje. Auto je prešao 84000 km pa mislim da je za ulje rano. Da, zaboravio sam još nešto: Pošto prilikom zaustavljanja (npr. na semaforu) nema kočenja motorom, kočnice se brže troše. Da li je "zdravo" tokom usporavanja ručno prešaltavati u niži stepen prenosa ili možda samo prebaciti u neutralan položaj? Naime, kada je mjenjač u neutralnom položaju auto se lakše zaustavi. Da li se išta bespotrebno zagrijava-troši ako prilikom čekanja na semaforu mjenjač ostane u položaju "D" u pritisnutu nožnu kočnicu? Nadam se da pitanja nisu bila glupa. Unaprijed hvala. |
Autor/ica: | gonzo [ čet lis 18, 2007 7:01 pm ] |
Naslov: | |
jasno je da se na automatiku brže troše kočione obloge i da kočenje motorom je moguće samo ručnim prešaltavanjem a to što sporo prešaltava ili kasni u prešaltavanju ovisi najčešće o samome ulju,dakle treba provjerit dali ga uopće ima dovoljno ili eventualno promjeniti zajedno sa filterom i magnetom za špene što možda s obzirom na kilometre nije potrebno ali ja bi ga za sebe ipak promjenio. sve u svemu stavi u D stupanj i kočnica gas nemaš šta da brineš ili ručno prešaltavaš jer ipak je to automatik ![]() |
Autor/ica: | dgovorcin [ čet lis 18, 2007 9:37 pm ] |
Naslov: | |
Moj otac ima isti automatski mjenjač kao i ti. Normalno da sam ga isprobao (auto, ne samo mjenjač) i ono što sam zaključio je da je Geartronic automtski mjenjač puno bolji izbor za nekoga tko voli sam odlučivati o prebacivanju brzina. Iako je po meni, što se tiće užitka u vožnji, najbolja dobra stara getriba i ručni rad ![]() 1. Dakle Kick-down radi na tvojoj automatskoj getribi tako da kad stisneš "gas do daske" ne mjenja u višu brzinu dok igla obrtomjera ne dođe do crvenog polja. I ni milisekunde prije ako držiš nogu do poda. Čim malo popustiš gas to je getribi znak da više nije u Kick-down modu i onda o prebacivanju odlučuje driwe način prebacivanja koji je malo kompliciraniji po pitanju trenutka prebacivanja a ta njegova odluka uključuje nekoliko parametara kao što su: položaj papučice gasa, brzina, okretaji motora, okretni moment...... Dakle da skratim. U Kick-down modu elekronici se živo fučka za okretni moment, jedino ju interesira crveno polje. Zato je po meni Geartronic puno bolji jer imaš mode u kojem elektronika odlučuje kad će promjeniti brzinu ako ti se vozi ležerno i svejedno ti je u kojoj si brzini i mod kad ti to odlučuješ i kad ti je to važno. Ali to sad tu ionako nije bitno kad ti nemaš takvu getribu. 2 Dakle pozicije mjenjača 4, 3 i L su predviđene da "zaključaju" getribu u pojedinoj brzini. Čemu to služi i kad da to upotrijebim? Upravo kad si i mislio, kada treba kočiti motorom na nizbrdici, kada se penješ zavojitom cestom u kojoj ti je dovoljna 3 ili 4 brzina (da elektonika stalno ne prebacuje u višu brzinu bez veze i da na izlasku iz serpentine ne završiš u 4 stupnju na 800 okretaja), kada treba krenuti po snjegu ili klizavoj podlozi. Ali o svemu tome bi trebao moći pročitati i u tvojem manualu za auto. Ako želiš skeniram ti o tome malo više iz manuala od starog. Mislim da je na taljanskom, al ak treba prevedime ti ![]() 3 Pri usporavanju predpostavljam da si mislio na ručicu u položaju D. Taj položaj ne služi za usporavanje i u njemu elektronika sama odlučuje o prebacivanju brzine i kod usporavanja. Nema ti druge nego kočiti kočnicama. Diskovi i pakne ionake ne traju vječno i ne koštaju bogatsvo ![]() Što se ulja tiće, nisam siguran za interval promjene, tu bu ti puno korisniji KIKIR6. Ali jedno je sigurno, ono je JAKO važno u automatskom mjenjaču i ako ga sad promjeniš nečeš napraviti nikakvu štetu. Dapaće. ![]() |
Autor/ica: | mikey_rs [ čet lis 18, 2007 9:38 pm ] |
Naslov: | |
1. Nisam primijetil da se kod mene to dešava. Da jesam već bi nekog pital za to. A i možda nisam skužil jer preticanje i ne traje tolko dugo da kazaljka stigne do max. okretaja - raketa 8) . 2. Da - to je i zamišljeno da se koristi prilikom nizbrdica za kočenje pomoću mašine, jer inače mašina ne koči (jako) nego šalta u višu). 3. Pa pošto nema kočenja s mašinom (br.2) zato i šalta kasno nije to nikaj čudno. Inače kolko znam ne škodi da prebaciš u 'N' prije semafora da 'dokliziš' prije neg staneš. Ja na semaforu gotovo uvijek ostavim u 'D' sa kočnicom ali kod mene (Šibenik) je dosta brdovito pa mi je i bolje tak jer je taman na vagi kad pustim gas (kad stanem na semaforu uzbrdo). Nekad kad stanem stavim u 'N' (na ravnom) nekad i dignem ručnu pa na zelenom prebacim u 'D' i taman kad prešalta ja spustim ručnu. Pomiri se sa trošenjem kočnica. To je jednostavno tak na automaticima, mada se meni i ne troše pretjerano brzo. I nemoj govoriti da su pitanja glupa jer sam ih i ja postavljal kad nisam znal... ![]() |
Autor/ica: | dgovorcin [ čet lis 18, 2007 9:47 pm ] |
Naslov: | |
Da. zabotavio sam ti reći da nema glupih pitanja. Samo odgovori mogu biti glupi ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor/ica: | mikey_rs [ čet lis 18, 2007 9:54 pm ] |
Naslov: | |
Citat: Da. zabotavio sam ti reći da nema glupih pitanja. Samo odgovori mogu biti glupi
Sad si me zamislil. Dosta toga sam pisal, pa... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor/ica: | KIKIR6 [ čet lis 18, 2007 10:26 pm ] |
Naslov: | |
Da samo malo nadopunim..... Tvoj mjenjač ima funkciju pamćenja režima vožnje pa se tako i ponaša, što znači ako se voziš polako i šaltaš sa otpuštanjem gasa, auto sporije mijenja brzine i mijenja kad popustiš gas. To se može resetirati sa diag. uređajem na tvorničke postavke, drugi način da se vozi pod određenim uvjetima (nemam sad pri ruci opis) ili da ga počneš ganjati i vidjet češ da će brzo način mijenjanja postati drugačiji. Preporuka za zamjenu ulja je 80000km, jer se pokazalo da ulja ipak nemogu izdržati duže makar su long-life ( zaključak od strane Volva) I slobodno mijenjaš brzine ručno kiloko te volja, zato i to postoji ( kod spuštanja nizbrdo, kod usporavanja) Ostalo su ti sve objasnili....... |
Autor/ica: | Mrky [ čet lis 18, 2007 11:09 pm ] |
Naslov: | |
Ima li i 850 automatic (1997.) funkciju pamćenja režima vožnje? ![]() |
Autor/ica: | KIKIR6 [ čet lis 18, 2007 11:12 pm ] |
Naslov: | |
Citat: Ima li i 850 automatic (1997.) funkciju pamćenja režima vožnje?
![]() Mislim da ne, ali mogu provjeriti ( ti auti su se proizvodili dok ja još nisam radil na Volvu) pa neke takve stvari neznam iz rukava ![]() |
Autor/ica: | grimreaper [ pet lis 19, 2007 10:08 am ] |
Naslov: | |
Citat: Ima li i 850 automatic (1997.) funkciju pamćenja režima vožnje?
Nema (srecom). Zato su tu programi Winter, Sport i Economic.
![]() |
Autor/ica: | mikey_rs [ pet lis 19, 2007 11:40 am ] |
Naslov: | |
Kiki, a dal moj brod ima takav mjenjač sa 'umjetnom inteligencijom'? |
Autor/ica: | KIKIR6 [ pet lis 19, 2007 11:41 am ] |
Naslov: | |
Citat: Kiki, a dal moj brod ima takav mjenjač sa 'umjetnom inteligencijom'?
Ima |
Autor/ica: | Armin [ pet lis 19, 2007 11:48 am ] |
Naslov: | |
A koliko mu traje ta pamet, odnosno, koliko mu treba da u rukama drugog vozača "zaboravi" onog prvog? |
Stranica: 1/1. | Vremenska zona: UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |