sistem sa 2 lambda sonde je uveden u 21.veku, sa Euro 3 motorima.
Ne postoji niti jedna verzija 900 serije sa Euro 3, niti je crveni blok ikada dostigao Euro 3 emisiju gasova.
Dakle, samo jedna jedina lambda sonda je original Volvo resenje.
Ispravan Volvo odmah po paljenju, nakon 2-3 sekunde, radi na 750 obrtaja kameno stabilno,odmah moze da se bez ikakve smetnje vozi, odmah mora da radi savrseno.
-3C je dosta toplo, za Volvo
Na -25C isto radi savrseno na leru, odmah se vozi, ima 750 obrtaja, nema gusenja, nema dima, nema buke, ima samo vibracija karakteristicnih za velikog 4cilindrasa.
Sto se tice pumpi za benzin, glavna pumpa ispod poda, zamenska kosta oko 40 eura.
Potpuno odgovara ona za Opela Omegu 2.5 i druge snaznije Opele, na primer.
Pumpa u rezervoaru isto ima zamenska.
Iza zadnjih sedista sa leve strane, ispod obloge itisona se nalazi orkugli oko 25cm crni poklopac.
To je izmedju sedista i prostora gde je rezervni tocak.
Skidanjem tog poklopca vidi se okrugli veliki plasticni cep sa cevima koji se odvrce, tu je otvor rezervoara i kroz to se menja pumpa.
Cesto crevo od pumpe pukne, tada ne moze da usisava pumpa kada je manje od oko 30 litara benzina. Resenje je zamena creva, oko 10takcm duzine, ili da se stalno ima u rezervoaru 50+ litara.
Za LPG sistem nadji nekoga lokalno upucenog u sistem koji je kod tebe.
Pitaj koji je tip, G2 ili G3 pa cu moci detaljnije nesto da kazem.
IAC, idle valve, zna da pravi problem ako je prljav pa ga treba dobro ocistiti da se sija.
Problem moze da bude i ako nije pravilno podesen zazor, pocetni polozaj, leptira tj trotela.
Ima tacna procedura kako se to radi,i meri. Tek kada je to tacno podeseno moze IAC ispravno da funkcionise cak i kada se stavi novi.
Regulator pritisak goriva, ako membrana ne pusta gorivo, je ispravan. Osim te membrane (pocepana, puknuta) nema sta drugo da se pokvari.
Kod nogu suvozaca je glavni LH kompjuter, za benzinsko ubrizgavanje.
Kod nogu vozaca, ispod volana, je glavni kompjuter paljenja, za svecice.
Komutator na krilu ispod haube je povezan na kompjuter paljenja, to je zapravo pojacavac slabe struje koju daje kompjuter i on radi kao prekidac jake struje, povezan je na bobinu.
940 je otporan na mnogo sto ali kako si primetio bez dosta benzina u rezervoaru odbija poslusnost
Obavezno iscitaj kodove gresaka, dijagnostike, preko one crne kutijice sa crvenom LEDiodom i kratkim kablicem. Preko te kutijice se citaju kodovi, i resetuju svi kompjuteru u vozilu.
U gnezdo 2 je povezan kompjuter benzina, u gnezdo 6 kompjuter varnice.
Ostala gnezda su kompjuteri kocnica, tempomata, sedista.
Sretan rad, ima tu dosta posla da se sve postavi na mesto kako spada.