VOLVO KLUB HRVATSKA http://vkh.hr/forum/ |
|
Tempomat http://vkh.hr/forum/viewtopic.php?t=4249 |
Stranica: 1/2. |
Autor/ica: | fbabic [ uto lis 27, 2009 10:56 am ] |
Naslov: | Tempomat |
Već si jedno vrijeme mislim i uvijek zaboravim pitati, na kojem principu radi tempomat? Jasno mi je dok ubrzava, nego kako održava brzinu recimo na nizbrdici? Da li koči sa motorom (snižava okretaje pa koči?!) mislim da se kočnica ne upotrebljava u slučaju smanjivanja brzine. To si uvijek mislim dok se vozim autoputom sa tempomatom pa da vidim pozadinu toga. |
Autor/ica: | tcode [ uto lis 27, 2009 11:18 am ] |
Naslov: | Re: Tempomat |
Ako je riješen elektro-mehanički, kao npr. na mojoj 40-ki, onda se doslovno "igra" sa gas papučicom. Brzinu auta očitava preko senzora brzine, i ovisno o razlici između trenutne i zadane brzine, pritišće ili otpušta papučicu gasa. |
Autor/ica: | BELA [ uto lis 27, 2009 11:44 am ] |
Naslov: | Re: Tempomat |
Citat: Ako je riješen elektro-mehanički, kao npr. na mojoj 40-ki, onda se doslovno "igra" sa gas papučicom. Brzinu auta očitava preko senzora brzine, i ovisno o razlici između trenutne i zadane brzine, pritišće ili otpušta papučicu gasa.
Tak je i na 850, no na xc 70 ne vidim da papučica ikuda ide ...očito na njemu ide sve to preko ECU-a.
|
Autor/ica: | Kova [ uto lis 27, 2009 12:38 pm ] |
Naslov: | Re: Tempomat |
Citat: Već si jedno vrijeme mislim i uvijek zaboravim pitati, na kojem principu radi tempomat?
Koliko ja znam tempomat na Volvu radi isključivo kontrolom gasa. Nema kontrole kočnice pa je na nizbrdici moguće dobiti i veću brzinu od podešene. Kod mene je riješen bez mehanike (kompletno elektronički) pa ništa ne pritišće. Jasno mi je dok ubrzava, nego kako održava brzinu recimo na nizbrdici? Da li koči sa motorom (snižava okretaje pa koči?!) mislim da se kočnica ne upotrebljava u slučaju smanjivanja brzine. To si uvijek mislim dok se vozim autoputom sa tempomatom pa da vidim pozadinu toga. P.S. Preko 200km/h ne radi.. ![]() |
Autor/ica: | tcode [ uto lis 27, 2009 1:25 pm ] |
Naslov: | Re: Tempomat |
Vi imate elektronski pokretanu klapnu gasa, ali princip je isti. |
Autor/ica: | Kova [ uto lis 27, 2009 2:03 pm ] |
Naslov: | Re: Tempomat |
Citat: Vi imate elektronski pokretanu klapnu gasa, ali princip je isti.
Je. A imamo i DSTC pa ne moramo tak često farbati aute.. ![]() ![]() |
Autor/ica: | tcode [ uto lis 27, 2009 2:11 pm ] |
Naslov: | Re: Tempomat |
Citat: Citat: Vi imate elektronski pokretanu klapnu gasa, ali princip je isti.
Je. A imamo i DSTC pa ne moramo tak često farbati aute.. ![]() ![]() |
Autor/ica: | Kova [ uto lis 27, 2009 3:29 pm ] |
Naslov: | Re: Tempomat |
Citat: Citat: Citat: Vi imate elektronski pokretanu klapnu gasa, ali princip je isti.
Je. A imamo i DSTC pa ne moramo tak često farbati aute.. ![]() ![]() |
Autor/ica: | Bara [ uto lis 27, 2009 3:44 pm ] |
Naslov: | Re: Tempomat |
a sta ako ne radi? ![]() kolko sam skuzio radi na principu elektronike ne neke sajle ili necega.. |
Autor/ica: | Kova [ uto lis 27, 2009 4:10 pm ] |
Naslov: | Re: Tempomat |
Citat: a sta ako ne radi?
A što ako su u šumi? ![]() kolko sam skuzio radi na principu elektronike ne neke sajle ili necega.. ![]() |
Autor/ica: | tcode [ uto lis 27, 2009 8:51 pm ] |
Naslov: | Re: Tempomat |
Citat:
Budući da ja riječ "svemoguć" praktički nikad ne koristim nekak nisam ziher da si to shvatio kao šalu. A trebao si..
Krivo si me shvatio. Ajmo ovako reć', u situaciji u kojoj sam ja bio nema tog DSTC-a koji bi auto vratio u putanju 8). Inače, da ne bi bilo da pričam nešto na pamet, prije Volva vozio sam RWD auto koji je bio slagan po narudžbi i bolesno opremljen, pa tako i vrlo naprednim DSTC sistemom, pa je opet bilo situacija u kojima sam isključivo svojim vozačkim sposobnostima vraćao auto na putanju, a da ne kažem da mi je DSTC u takvim situacijama bio samo na smetnju.
|
Autor/ica: | Kova [ uto lis 27, 2009 9:33 pm ] |
Naslov: | Re: Tempomat |
Citat: Citat:
Budući da ja riječ "svemoguć" praktički nikad ne koristim nekak nisam ziher da si to shvatio kao šalu. A trebao si..
Krivo si me shvatio. Ajmo ovako reć', u situaciji u kojoj sam ja bio nema tog DSTC-a koji bi auto vratio u putanju 8). Inače, da ne bi bilo da pričam nešto na pamet, prije Volva vozio sam RWD auto koji je bio slagan po narudžbi i bolesno opremljen, pa tako i vrlo naprednim DSTC sistemom, pa je opet bilo situacija u kojima sam isključivo svojim vozačkim sposobnostima vraćao auto na putanju, a da ne kažem da mi je DSTC u takvim situacijama bio samo na smetnju.![]() Kaj se pak tiče stability programa koji spominješ, ako ti je bio "samo na smetnju" onda definitivno nije bio tako napredan. Osobno sam imao priliku voziti Porsche Carreru 4S koja ima prilično napredan sustav sličan DSTC-u i nikako ne mogu reći da mi je bio na smetnji. Da sam bio na tracku onda bih ga isključio, ali na cesti on itekako dobro dođe. U osnovnoj postavci DSTC na mom Volvu je prilično "zaštitnički" podešen, međutim kad se stisne Reset onda se Volvov DSTC ponaša iznenađujuće na tragu Porscheovog, što u praksi znači da tolerira skoro metar bočnog zanošenja u zavoju bez ikakvog oduzimanja snage, pod pretpostavkom da mu žiroskop nije detektirao rotaciju. Toliko otprilike tolerira i Carrera. Da ne bude zabune: ne pričam o tome da moj C70 može isti zavoj proći jednako brzo kao Carrera, pričam o tome da će Carrerin stability control tolerirati otprilike jednako klizanje u tom zavoju kao i DSTC na mom Volvu. Po mom osobnom iskustvu DSTC na Volvu nove generacije je vrhunski napravljen, i vjeruj mi da je prilična vjerojatnost da bi ta tvoja epizoda (da si imao DSTC nove generacije) završila blagim bočnim zanošenjem koje bi ti vrlo brzo iskorigirao. Istina, niti taj DSTC nije svemoguć, ali grešku koju vozač napravi (kao što se tebi desilo) a koje rezultiraju rotacijom stražnjeg kraja, a koje niti DSTC ne može ispraviti, neće ispraviti niti vozač koji je napravio tu grešku. Prvo zato što će izgubiti barem 0.2 s jer se iznenadio onim kaj se dešava a drugo zato što i nema mogućnost da npr. zakoči samo stražnji desni kotač. Drukčija situacija je brzi ulazak u zavoj u kojem vozač namjerno želi kontrolirano proklizati da bi brže prošao zavoj - u takvim situacijama DSTC stvarno zna zasmetati, međutim DSTC-i nove generacije imaju u pravilu odličan "sportski" režim koji bi na tracku eventualno smetao profesionalnim trkačima (i to ne puno), a tebi i meni sugurno ne.. Međutim, ako je tebi lakše gledati na tu situaciju u stilu "ako to ja nisam mogao ispraviti onda nitko i ništa ne može" - that's fine with me.. 8) |
Autor/ica: | damir b [ uto lis 27, 2009 11:37 pm ] |
Naslov: | Re: Tempomat |
eeeeeeeh, a sve je lijepo krenulo od tempomata.............confused ![]() |
Autor/ica: | tcode [ sri lis 28, 2009 9:13 am ] |
Naslov: | Re: Tempomat |
Citat: Citat: Citat:
Budući da ja riječ "svemoguć" praktički nikad ne koristim nekak nisam ziher da si to shvatio kao šalu. A trebao si..
Krivo si me shvatio. Ajmo ovako reć', u situaciji u kojoj sam ja bio nema tog DSTC-a koji bi auto vratio u putanju 8). Inače, da ne bi bilo da pričam nešto na pamet, prije Volva vozio sam RWD auto koji je bio slagan po narudžbi i bolesno opremljen, pa tako i vrlo naprednim DSTC sistemom, pa je opet bilo situacija u kojima sam isključivo svojim vozačkim sposobnostima vraćao auto na putanju, a da ne kažem da mi je DSTC u takvim situacijama bio samo na smetnju.![]() Kaj se pak tiče stability programa koji spominješ, ako ti je bio "samo na smetnju" onda definitivno nije bio tako napredan. Osobno sam imao priliku voziti Porsche Carreru 4S koja ima prilično napredan sustav sličan DSTC-u i nikako ne mogu reći da mi je bio na smetnji. Da sam bio na tracku onda bih ga isključio, ali na cesti on itekako dobro dođe. U osnovnoj postavci DSTC na mom Volvu je prilično "zaštitnički" podešen, međutim kad se stisne Reset onda se Volvov DSTC ponaša iznenađujuće na tragu Porscheovog, što u praksi znači da tolerira skoro metar bočnog zanošenja u zavoju bez ikakvog oduzimanja snage, pod pretpostavkom da mu žiroskop nije detektirao rotaciju. Toliko otprilike tolerira i Carrera. Da ne bude zabune: ne pričam o tome da moj C70 može isti zavoj proći jednako brzo kao Carrera, pričam o tome da će Carrerin stability control tolerirati otprilike jednako klizanje u tom zavoju kao i DSTC na mom Volvu. Po mom osobnom iskustvu DSTC na Volvu nove generacije je vrhunski napravljen, i vjeruj mi da je prilična vjerojatnost da bi ta tvoja epizoda (da si imao DSTC nove generacije) završila blagim bočnim zanošenjem koje bi ti vrlo brzo iskorigirao. Istina, niti taj DSTC nije svemoguć, ali grešku koju vozač napravi (kao što se tebi desilo) a koje rezultiraju rotacijom stražnjeg kraja, a koje niti DSTC ne može ispraviti, neće ispraviti niti vozač koji je napravio tu grešku. Prvo zato što će izgubiti barem 0.2 s jer se iznenadio onim kaj se dešava a drugo zato što i nema mogućnost da npr. zakoči samo stražnji desni kotač. Drukčija situacija je brzi ulazak u zavoj u kojem vozač namjerno želi kontrolirano proklizati da bi brže prošao zavoj - u takvim situacijama DSTC stvarno zna zasmetati, međutim DSTC-i nove generacije imaju u pravilu odličan "sportski" režim koji bi na tracku eventualno smetao profesionalnim trkačima (i to ne puno), a tebi i meni sugurno ne.. Međutim, ako je tebi lakše gledati na tu situaciju u stilu "ako to ja nisam mogao ispraviti onda nitko i ništa ne može" - that's fine with me.. 8) ![]() |
Autor/ica: | fbabic [ sri lis 28, 2009 10:05 am ] |
Naslov: | Re: Tempomat |
Papučica gase ne ide nikud to je jasno. Najinteresantnije mi je kak riješava nizbrdicu? Na nizbrdici točno osjetim kako ga drži na zadanoj brzini, i to sve pomoću motora. |
Stranica: 1/2. | Vremenska zona: UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |