Tak je jasno da sam ja turbo fan, pa slijedi kratko obrazloženje. Moja usporedba se odnosi na dva automobila, jedan sa prednabijanjem, a drugi natural aspired, recimo približno ili iste snage.
Turbo prednabijanje čine svakodnevnu vožnju ugodnijom i zabavnijom. Zbog velikog okretnog momenta već pri nižim okretajima, automobil je agilniji, nije potrebno često posezati za ručicom mjenjača, bolja su međuubrzanja, pretjecanja kraće traju i zapravo su manje opasna. Kako turbina virtuelno povećava radni obujam motora, motori su manji, lakši, a time je i cijeli automobil boljih performansi.
Turbo motor će biti u pravilu štedljiviji. Powerband ili raspon okretaja motora u kojem motor razvija više od 75% okretnog momenta je širi, pa nije potrebno pritiskati papučicu gasa do poda učestalo. Zapravo, kod "normalne" vožnje najčešće je to sa vrlo malo pritiska na papučicu.
Primjera radi, vozeći se ovo ljeto prema autocestom prema Zadru imao sam slijedeću situaciju. Napunio sam spremnik goriva "do čepa", krenuo na put iz Zg sa 4 odrasle osobe, prtljažni prostor ispunjen rekvizitima za plažu i prtljagom 101%. Po mojoj slobodnoj procjeni 400-500kg ekstra tereta u automobilu. Vožnja je bila min 160 km/h, a na momente i debelo preko 200 km/h. Nešto prije Zadra stajem na OMV benz. postaju, na trip-u zabilježeno prijeđenih 206 km/h od zadnjeg točenja u Zg. Natočim opet do vrha, stalo je točno 20l, što znači da je pros. potrošnja nevjerojanih 10l, uzimajući u obzir opterećenost automobila, snagu od 300 i kusur konja, te visoku prosječnu putnu brzinu.
Konačno, sa stanovišta tuninga, turbo motori su u apsolutnoj prednosti jer se za relativno malo novaca podiže osjetno snaga u odnosu na n/a motore.
I na kraju jedna zgodna poslovica "bolje imati brz auto i ne trebati ga nego ne imati ga kad ga trebaš"
