Citat:
zato jesu stavili RevoKnuckle da izbjegnu torque steer i ljepo piše da ga nisu mogi skroz neutralizirat.
na starim autima tipa golf GTI ili grimov R stavljali su 10-15% špere pa se to nije prejako osjetilo ali ove quaifove šperaju jako ,al zato rade svoj posao jbga na račun torque steera.
al nije ni to neki problem,čovjek se na svašta nauči ako mu ne smeta..
Gonzo, ja sam vozio auto s LSD-om (na obadvije osovine) samo par dana, što me definitivno ne čini ekspertom na tom području, ali ti s punom sigurnošću mogu reći da on nema ama baš nikakvog utjecaja na svakodnevnu (da ne velim "normalnu") vožnju. Moja žena npr. nije ni skužila da to postoji u autu, a vozi se dovoljno brzo da tu i tamo i ona mora platiti kaznu
. Jedino nisam ziher kako se ponaša na snjegu, to nisam probao..
Kako sam već napisao, ja sam kupio Quaife više radi torque understeeringa nego radi torque steeringa (koji me toliko ne smeta, što će biti kad promijenim turbinu pa se poveća moment, vidjet ćemo
). Isto tako, ako sam dobro shvatio fiziku torque steeringa onda bi on trebao biti izraženiji na širim gumama. Nisam vozio Focus RS, ali koliko sam čitao od nepristranih testova torque steer je još uvijek prisutan, što mi je vrlo razumljivo. Koliko bi bio prisutan da nema Quaife-a i Revoknuckle-a je druga stvar.
Također, Revoknuckle baš i nije tako jako Fordov originalni izum kako oni to nastoje prikazati, nešto vrlo slično ima Megane R26, samo što Renault to nije marketirao na sav glas. Uz to, double wishbone je tehnološki bolje rješenje koje postoji na tržištu već neko vrijeme a Ford ga nije iskoristio u RS-u zato što je kompleksniji tj. skuplji.
Za one koji žele, i imaju volje bakćati se s fizikom da bi znali više, evo suvislog, a ipak ne pretjerano kompliciranog, članka na temu Revoknuckle:
http://www.not2fast.com/chassis/revoKnuckle.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Pojednostavljeno rečeno, cijela nauka oko Revoknuckle-a je skrivena na slici na strani 11 tog PDF-a, gdje ćete primjetiti da je (u odnosu na standardni MacPherson) prilično smanjen "King pin offset" tj. razmak između osi koja prolazi kroz točku kroz koju se upravlja kotačem i paralelne osi koja prolazi kroz centar kotača (a to je točka na koju djeluje moment osovine). Smanjivanje razmaka između te dvije osi rezultira manjim prijenosom razlike momenta na upravljački sustav tj. na volan. Dakle, Revoknuckle ne smanjuje asimetriju momenta nego
smanjuje dužinu poluge preko koje se razlika vektora momenta prenosi na sistem upravljanja - i, vjerovali ili ne, to je sva mudrost!
Što se pak tiče Quaife-a, on smanjuje torque steering u samom korijenu - štos je da on blagim lokiranjem nastoji balansirati tj. izjednačavati moment na obadva kotača (koliko je već u mogućnosti) dok skroz otvorena špera "hladno" prebacuje
cijeli moment na onaj drugi kotač koji ne proklizava, i time u pojedinim situacijama radi znatnu razliku u momentima između lijevog i desnog kotača. Prebacivanje momenta na drugi kotač je na snjegu možda i ok jer može pomoći, ali na suhoj cesti u zavoju to možda i nije optimalni potez.
Na taj način (ujednačavanjem momenta), Quaife ne samo da smanjuje razliku u momentima, koja se onda prebacuje na volan kao torque steering, nego
zadržavanjem određene količine momenta na vanjskom kotaču pomaže da se brže i sigurnije izvučete iz zavoja. To je naravno teoretski pogled, praksa je naravno često nekaj drugo - ali dosad su se Tomina iskustva pokazala točnima pa sam se onda i ja odlučio nabaviti Quaife..
P.S. neznam točno koliko Quaife špera zadržava moment lokiranjem na kotaču koji kliže, ali ovak pi*oko, rekao bih da je to negdje oko 30%, što je dovoljno da znatno pomogne situaciji u zavoju a sigurno i da se osjeti kao smanjenje torque steeringa.
P.P.S. u teoriji bi spretni vozač sličan efekt mogao izazvati i laganim diranjem kočnice kad će otvorena špera biti "zavarana" pa neće cijeli moment prevaliti na drugi kotač, međutim ne znam da li bi (i kako) to delalo u praksi i da li bi imalo ikakvu praktičnu primjenu kao nekakva tehnika vožnje.
P.P.P.S. u uvjetima kad kližu obadva kotača Quaife bi se (barem u teoriji) trebao ponašati kao i skroz otvorena špera - totalno bespomoćan..