Sada je: sub srp 05, 2025 6:15 pm.

Vremenska zona: UTC+02:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. S60 2.4, 02g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 27 postova ]  Stranica Prethodna 1 2
Autor/ica Poruka
PostPostano: pet sij 15, 2016 3:03 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: pet vel 23, 2007 1:06 pm
Postovi: 2296
Vozi: xxxxx
Lokacija: VŽ/ZG
evo našao temu
viewtopic.php?f=7&t=960" onclick="window.open(this.href);return false;


Vrh
   
PostPostano: pet sij 15, 2016 8:12 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: sub vel 03, 2007 10:06 pm
Postovi: 841
Lokacija: Zagreb
FYI.

Moj je D5252T, 850 2.5 TDI. Ajde, nije volvo, nego Audi AEL :)

Evo ja posljednjih cca 108.000 km odnosno ukupno posljednjih 12. izmjena ulja koristim Total Quartz.

Total Quartz 7000 10w40, 10 izmjena.

Total Quartz 9000 5W40, posljednje 2 izmjene. Ovo sam poceo zbog jos lakseg startanja po zimi. I ostajem na ovom. Trebao sam prije...

Znaci prosjecno odvozim 9.000 km i u tom intervalu potrosi, pa dolijem s vremenom ukupno 7-8 dcl. Ulje mijenjam cca 1.6. i 1.12. tak da s friskim uljem docekam vrucine ili hladnoce...

Prije sam stavljao Shell Helix 10w40 i trosio ga je tu negdje....
Prije toga FINA excel i nije ga trosio... ali nisam to ulje mogao vise nabaviti. Ali, to je bilo prije vise od 200.000 km :)

Danas auto zavrtio 487.900 km. I ideeeeeeeeeeeeee :violin:

E, da...davno sam cuo da Valvoline nije ulje :D

Ali, nista vise ne vjerujem ionako :mrgreen:

_________________
[1981...244gld6] - 1992. > 2004.
[1997 ... 855tdi] - 2004. > danas.
[2013 ... V70d3] - 2022. > danas.


Vrh
   
PostPostano: pet sij 15, 2016 9:13 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: čet ruj 08, 2011 9:32 pm
Postovi: 3915
Vozi: Volvo S 40 2.4 i AT LPG,V 50 1.6 D2 i Mazda 6 2.3 GT LPG
Lokacija: Jastrebarsko-ZG
Nemoguće,pa 10 40 je gušče ulje i s njim nebi čudno radio

_________________
Elektrika,mehanika Ex Volvo servis Nilsson

http://www.autoklima-hrastinski.hr/" onclick="window.open(this.href);return false;"


Vrh
   
PostPostano: pet sij 15, 2016 9:26 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub sij 22, 2011 2:06 pm
Postovi: 1761
Vozi: Volvo S60 D5
Lokacija: Vukovar/Varaždin/Varaždinske Toplice
Citat:
Nemoguće,pa 10 40 je gušče ulje i s njim nebi čudno radio
Jel moguce da je sa starim uljem otisao i paket aditiva. Znam da ljudi kazu kad uzimaju polovne odu ispuste ulje sipaju novo pa sacekaju da vide rezultate jer ima predivnih aditiva za podizace pa protiv dimljenja i tako to. Znam da je prije islo fine piljevine u homokineticke zglobove i tako takve stvari. :-) moj najveci sok je bio kad sam naletio na ficu sa betonskim pragovima svaka cast majstoru koji ih je osalovo

_________________
S60 D5 120kw 2003 god


Vrh
   
PostPostano: pet sij 15, 2016 9:48 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pet pro 05, 2014 10:55 pm
Postovi: 503
Vozi: S60 2002. D5
Lokacija: Slavonski Brod
Citat:
Citat:
Nemoguće,pa 10 40 je gušče ulje i s njim nebi čudno radio
Jel moguce da je sa starim uljem otisao i paket aditiva. Znam da ljudi kazu kad uzimaju polovne odu ispuste ulje sipaju novo pa sacekaju da vide rezultate jer ima predivnih aditiva za podizace pa protiv dimljenja i tako to. Znam da je prije islo fine piljevine u homokineticke zglobove i tako takve stvari. :-) moj najveci sok je bio kad sam naletio na ficu sa betonskim pragovima svaka cast majstoru koji ih je osalovo
sad si me sjetio jednog "majstora" što je izlio pragove od olova.. postili auto s klocnova, kad ono: "upatosiran" (slijedilo je češkanje po glavi)

što se tiče ulja, osobno, držim se preporučene specifikacije, gradacija mi manje bitna (ionako uvelike ovisi o klimi, ljeto, zima). Puno bitnije ga je promjeniti na vrijeme, možda čak i prije vremena, naravno, skupa s filterom.
Do sada nika nisam imao nikakvih problema s bilo kojim uljem od renomiranih proizvođača (kad imaš par Hondi, puno naućiš o uljima), osim što mi se Shell znao brže razbiti u 1.8T, pa ga krene vidno cuclat nakon 5-6K km.


Vrh
   
PostPostano: uto vel 09, 2016 9:24 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2007 11:43 am
Postovi: 1642
Vozi: 850
Lokacija: Split
Citat:
Prije sam stavljao Shell Helix 10w40
Postoji li neki razlog zašto si ga promijenio?

_________________
You buy a BMW when you want to be somebody.
You buy a Mercedes when you are somebody.
You buy a Volvo when you don't care.


Vrh
   
PostPostano: sub vel 13, 2016 10:31 pm 
Offline

Pridružen/a: čet vel 11, 2016 8:01 am
Postovi: 5
Vozi: s80
Ako pratis Volvo specifikacije onda za taj motor je predvideno ulje castrol 0W30 A5/B5 ako koristis to ulje onda je to to. Pozdrav


Vrh
   
PostPostano: čet vel 18, 2016 2:57 pm 
Offline
Avatar

Pridružen/a: ned sij 13, 2013 12:43 pm
Postovi: 97
Vozi: volvo v70 xc 2.4T
Lokacija: Prijedor (BiH)
Da i ja dam doprinos ovoj temi :) , izvinjavam se ako sam pretjerao.


Kad ljudi pitaju: „Koje ulje ...“ obično misle na proizvođača (Castrol, Shell, Valvoline ...)

Međutim, kod izbora ulja ima nekoliko jako važnih kao i manje važnih faktora:

temperatura okoline
način upotrebe vozila (duže ili kraće relacije, manje ili veće brzine, natovaren ili prazan, vuča prikolice ili kamp kućice ...)
konfiguracija terena (ravnica ili planina)
pređena kilometraža,
...

U suštini proizvođač je to sve uzeo u obzir i jasno naznačio kvalitet i viskoznost ulja u originalnom korisničkom uputstvu (user manual), ako ga imate. Moj Volvo je proizveden krajem marta 2002. godine, a kupljen je u Italiji i imam korisničko uputstvo na Italijanskom jeziku ali iz 2006. godine.

Prema tom korisničkom uputstvu Volvo PREPORUČUJE Castrol ulje, što je poslovna politika firme. Što se tiče kvaliteta, traži se ulje koje ispunjava specifikacije prema ACEA A5/B5 i ulje koje ima viskoznost SAE 0W-30. Za određene motore dozvoljava se kvaliteta ulja koje ispunjava specifikacije prema ACEA A3/B3 i to samo u „povoljnim“ uslovima eksploatacije, ali viskoznost ostaje SAE 0W-30.

S obzirom na navedeno ako ćemo poštovati preporuke proizvođača onda treba koristiti ulja koja imaju oznaku SAE 0W-30 i ispunjavaju specifikacije ACEA A5/B5.

Nema puno ulja ovog tipa u ponudi i koštaju 12-15 evra/l pa zamjena, sa filterom i radom, košta oko 100 evra, što i nije puno, ali postavlja se pitanje da li je to neophodno.

Oznaka SAE 0W-30 znači da se to ulje može koristiti u opsegu temeperature okoline od -40 do + 40 stepeni Celzijusa. Na našim područjima temperature zimi rijetko kad budu manje od -15, a i ako budu to traje jedan dan. Takođe, ljeti temperatura rijetko kad pređe +40. Iz ovoga jasno se vidi da nije neophodno ulje sa oznakom SAE 0W-x već da se može koristiti i ulje sa oznakama SAE 5W-x, pa možda i SAE 10W-x.

Npr:
ulje sa oznakom SAE 5W-40 je namjenjeno za temperature od –30 do +40
ulje sa oznakom SAE 10W-40 je namjenjeno za temperature od –25 do +40
ulje sa oznakom SAE 10W-60 je namjenjeno za temperature od –25 do +50

Ulje sa oznakom SAE 5W-30 je namjenjeno za temperature od –30 do +30 pa iz razloga naših ljetnih temperatura nije adekvatno za ove prostore.

E sad, specifikaciju ACEA A5/B5 zadovoljavaju samo ulja SAE 0W-30 i SAE 5W-30, dok ova ostala ulja (SAE 5W-40 ...) zadovoljavaju „samo“ specifikacije ACEA A3/B3/B4 pa neko može reći da nisu adekvatna za Volvo motore.

Treba nešto znati, specifikacija/standard ACEA A5/B5 uvedena je od 01.02.2002. godine pa motor iz 2001. godine nije morao koristiti ulje ACEA A5, a isti motor samo mlađi godinu dana mora !?

Na kraju krajeva, koja je razlika između ACEA A3 i ACEA A5? Ako se analizira specifikacija ACEA iz 2002. godine jasno je da su 14 od 15 stavki identične, samo je razlika u viskoznosti ulja na temperaturi od 150 stepeni Celzijusa gdje je ulje koje zadovoljava ACEA A5 nešto malo rjeđe, a što utiče na smanjenje potrošnje goriva za više od 2,5 %.

Koliko je meni poznato radna temperatura ulja je do 110 stepeni C, pa pri normalnoj vožnji nema veze da li ulje zadovoljava ACEA A5 ili A3. E sad, ako neko ima težu nogu na gasu ili vuče kamp kućicu po planinskim putevima on vrlo lako može zagrijati ulje i preko 150 stepeni pa onda ove razlike i imaju smisla.

Takođe, nije isto ako se radi o motoru koji je prešao 20-30.000 km ili o motoru koji je prešao više od 250.000 km. Opšte prihvaćeno mišljenje je da starijim motorima treba malo gušće ulje.

Sa druge strane problem je u tome što većina naših motora troši ulje, kod mene konkretno oko 0,25 l/1000 km (a što se smatra normalnom potrošnjom), što bi na preporučeni interval izmjene od 20000 km značilo da moram dosuti još min 4 l ulja. Znači, prilikom zamjene sipam 5,5 l i do sledeće zamjene sipam još 4 l, pa se postavlja pitanje šta ja to mjenjam kad sam već skoro sve ulje izmjenio.

Takođe, meni nije prihvatljivo da se ulje koristi više od 10000 km ili 12 mjeseci. Neko će reći da su inženjeri u Volvu rekli da može 20.000 ili 30.000 km, ali rekli su i da ulje u automatskim mjenjačima ne treba mjenjati ....


A oko izbora proizvođača, to je stvar povjerenja. Bilo je slučajeva da serviser kupi 2 ili 3 bačve npr. Valvolina pa kad potroši to ulje u te iste bačve sipa neko jeftinije i manje kvalitetno ulja, a prodaje ga pod Valvolin. Nema šanse da krajnji kupac zna koje je ulje kupio i da dokaže da to nije Valvolin.


S obzirom da je moj motor star 14 godine, da je prešao preko 280.000 km, da malo troši ulje, s obzirom na temperature i moj način vožnje koristim ulje SAE 5W-40 koje zadovoljava specifikacije ACEA A3/B3/B4 i mjenjam ga na 10.000 km.

Koristim ulje Optima Magnum koje se pravi u rafineriji u Modriči (BiH) jer imam već više od 15 godina pozitivnog iskustva sa tim uljem i 99% sam siguran da je to originalno ulje, a i nije nešto skupo, trenutno ispod 5 €/l.

_________________
Volvo V70 XC, '02, 2.4T LPG, 2012 -
Audi A4, '97, 1.8 LPG, 2007 - 2012
Audi 80, '88, 1.8 LPG, 2003 - 2007


Vrh
   
PostPostano: čet vel 18, 2016 4:33 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: pon pro 13, 2010 12:04 am
Postovi: 1309
Vozi: V40 2.0T i V 70 D5
Lokacija: bjelovar
Ima logike za ove minus temperature,ali ove u plusu?Motor radi na 90 stupnjeva i više...ne znam što mu može biti na +30 i više :think:


Vrh
   
PostPostano: čet vel 18, 2016 11:02 pm 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: sri srp 30, 2014 11:28 am
Postovi: 195
Vozi: Volvo V70 D5 '03.
Lokacija: Leštakovec, Varaždin
Citat:
Citat:
Nemoguće,pa 10 40 je gušče ulje i s njim nebi čudno radio
Jel moguce da je sa starim uljem otisao i paket aditiva. Znam da ljudi kazu kad uzimaju polovne odu ispuste ulje sipaju novo pa sacekaju da vide rezultate jer ima predivnih aditiva za podizace pa protiv dimljenja i tako to. Znam da je prije islo fine piljevine u homokineticke zglobove i tako takve stvari. :-) moj najveci sok je bio kad sam naletio na ficu sa betonskim pragovima svaka cast majstoru koji ih je osalovo
di si vidio taj fićo? okolica vž možda?

_________________
V70 D5 2003. 10.2016.-09.2018.
S40 2.0 1998. 07.2014.-10.2016.


Vrh
   
PostPostano: pet vel 19, 2016 7:36 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub sij 22, 2011 2:06 pm
Postovi: 1761
Vozi: Volvo S60 D5
Lokacija: Vukovar/Varaždin/Varaždinske Toplice
U vukovaru al stvarno svaka cast majsoru koji ga je osalovo i izlio pragovi orginal :)

_________________
S60 D5 120kw 2003 god


Vrh
   
PostPostano: pet vel 19, 2016 9:25 am 
Offline
.
.
Avatar

Pridružen/a: sri srp 30, 2014 11:28 am
Postovi: 195
Vozi: Volvo V70 D5 '03.
Lokacija: Leštakovec, Varaždin
Ima i kod mene jedan takav :D
Tip je sam radio limariju s običnim električnim aparatom za varenje(naravno da je spalio instalaciju), betonirao i armirao podvozje i pragove :D

_________________
V70 D5 2003. 10.2016.-09.2018.
S40 2.0 1998. 07.2014.-10.2016.


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 27 postova ]  Stranica Prethodna 1 2

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan