Pozdrav svima!
Nakon što sam godinama mislio da kao daily driver-a mogu koristiti oldtimer-a ili youngtimer-a ipak priznajem da to u našim uslovima i nije baš tako jednostavno, pa možda ni pametno zbog potreba modernog saobraćaja, a i zbog nekih drugih stvari. Tako da sam odlučio da kupim sebi neko obično komercijalno auto za svaki dan.
Nakon dugog razmišljanja izbor je pao na Volvo-a S40 prve generacije (2000. godište ili noviji), na SAAB-a 9-3 prve generacije, na Ford-a Focus-a prve generacije facelift ili na SAAB-a 9-5 prve generacije. Pošto uslovi za redovno servisiranje i održavanje kod nas nisu realni kada je SAAB u pitanju (također i vrlo mali broj dijelova na auto otpadima) izbor je pao na jedno od ostala dva automobila mada možda ne bih bježao ni od SAAB-a, ako bih našao na vrhunski primjerak.
Volvo sam uvijek cijenio jako visoko, ali sam uvijek mislio kako su skupi za održavanje i servisiranje. Nakon što je moj otac na proljeće ove godine kupio Volvo-a V50 prije facelift-a potvrdilo mi se kako je Volvo vrhunski automobil, a i kako nije tako skup za održavanje i servisiranje kao što sam ja mislio. Tako da sam ja odmah sebi ovog stavio kao opciju.
Kupovinu bih volio da realizujem do novembra (11. mjesec), da ne moram javnim gradskim prevozom da se patim od kuće do posla i nazad preko jeseni i zime. Preko proljeća i ljeta mi i nije bilo teško. To u svakom slučaju ne znači da ću žuriti i srljati sa kupovinom, jer nisam bezveze dugo štedio da bih taj novac sada pogrešno potrošio. Nego ću čekati pravu priliku, a dok je čekam htio bih iskoristiti vrijeme da se informišem o svemu.
Naravno da više volim benzince, ali moderni dizeli (2000. godište i noviji) su veoma dobra auta, ali problem je taj što dizeli stari od oko desetak do oko petnaestak godina (one koje ja realno mogu sebi priuštiti) su prešli stotine hiljada kilometara i promijenili su po nekoliko vlasnika što meni ne odgovara, posebno kada se u obzir uzme činjenica da je mali broj njih redovno servisiran i održavan. Mačci u vrećama. Ispadnu skuplje pite od tepsija. Ne kažem da nema i takvih benzinaca, ali sa njima je manja vjerovatnoća da su takvi. Posebno sa onima koji nemaju plin.
Tako da je na kraju izbor pao na benzinca (po mogućnosti bez plina, jer bih volio ja da ugradim najbolji plin na novo i da ga atestujem). Istraživao sam i raspitivao sam se i došao sam do sljedećih zaključaka kada su motori pitanju:
1. 1.6 motor je preslab za automobil te veličine i težine, a i za moje potrebe.
2. 1.8 i 1.8i su Mitsubishi-jevi motori, ne znam kakvi su, ne kažem da nisu dovoljno dobri, ali ne znam koliko košta servisiranje i održavanje za njih i koja je dostupnost dijelova za njih.
3. 2.0 motor mi najviše odgovara po snazi i po svemu, nekako je zlatna sredina, ali koristi Renault-ov mjenjač koji nije dovoljno dobar tako da i on otpada.
4. 2.0T i 1.9T ostaju kao jedini koji mi odgovaraju, iako su mi malo prejaki, jer nemam baš potrebe za tolikom snagom, ali koriste taj Volvo-v M56 mjenjač koji je odličan. Sa tim što bih od ta dva prije išao na 2.0T, jer nemam potrebe za snagom T4-ke, a i vjerujem da je T4 skuplji za održavanje i servisiranje iako je najvjerovatnije bolji. A i registracija je jeftinija za 2.0T.
To su moja mišljenja i zaključci do kojih sam došao na osnovu istraživanja i raspitivanja. Sada me prije svega interesuje jesam li u pravu ili nisam? Za šta jesam u pravu, a za šta nisam?
Pored toga volio bih da čujem vaše savjete, mišljena, iskustva kada je ovaj automobil u pitanju. Recite mi šta kod njih da gledam, koje su im mane, na šta da obratim pažnju? Na šta još da obratim pažnju kada su motor, mehanika, limarija i ostali ključni segmenti u pitanju? Šta sve da provjerim? Koliko košta servisiranje i održavanje? Da li imaju ikakvih problema sa plinom? Koji su sve paketi opreme bili?
Unaprijed hvala svima!