Sada je: sub srp 12, 2025 10:42 pm.

Vremenska zona: UTC+02:00


Pravila foruma


OTVARANJE NOVIH TEMA- molimo vas da prilikom otvaranja novih tema u naslovu koristite slijedeće: tip motora,godište, kratak opis problema ( Npr. S40 1.8, 96g, čudan zvuk motora )



Započni novu temu  Odgovori  [ 30 postova ]  Stranica 1 2 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: sub pro 15, 2007 2:20 am 
Offline

Pridružen/a: sub pro 15, 2007 2:05 am
Postovi: 32
Lokacija: Čakovec
Lijep pozdrav članovima kluba i forumašima...
Nedavno sam kupio s40 1.9td iz '98 i tražim što je više moguće informacija o automobilu...
Imam problem sa pokazivačem količine goriva u tanku naime ne radi, svijetli i skroz je spuštena kazaljka i kad je puni i kad je prazni rezervoar...
Zna li netko otkud da krenem sa utvrđivanjem kvara?

Dalje, na autu je maknut intercooler(?!?), koliko košta novi?

Imam problema sa ler-gasom, naime spušten je na nekih 700 obrtaja što je problem prilikom kretanja, na 800 se pumpa "zaletava", iznad 800 čuju se neke vibracije(najvjerojatnije od zatezača staznog remena), sljedeći normalan rad je tek na 950 obrtaja(čini mi se previše za ler)... help wanted...

Zanima me kako funkcionira čok....

Ima li netko od Vas kakvi manual za taj auto(eng, njem ili hrv jezik)

_________________
s40 1.9td 1998


Vrh
   
PostPostano: sub pro 15, 2007 9:00 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: ned tra 22, 2007 9:34 pm
Postovi: 4136
Vozi: V70R
Lokacija: Zagreb
Citat:
Lijep pozdrav članovima kluba i forumašima...
Nedavno sam kupio s40 1.9td iz '98 i tražim što je više moguće informacija o automobilu...
Imam problem sa pokazivačem količine goriva u tanku naime ne radi, svijetli i skroz je spuštena kazaljka i kad je puni i kad je prazni rezervoar...
Zna li netko otkud da krenem sa utvrđivanjem kvara?

Dalje, na autu je maknut intercooler(?!?), koliko košta novi?

Imam problema sa ler-gasom, naime spušten je na nekih 700 obrtaja što je problem prilikom kretanja, na 800 se pumpa "zaletava", iznad 800 čuju se neke vibracije(najvjerojatnije od zatezača staznog remena), sljedeći normalan rad je tek na 950 obrtaja(čini mi se previše za ler)... help wanted...

Zanima me kako funkcionira čok....

Ima li netko od Vas kakvi manual za taj auto(eng, njem ili hrv jezik)
Bok.
Ajoj, dakle ler gas bi ti i trebal biti na 700-750 okretaja. Barem je tak a mojem. Dakle tu nije problem nego koliko sam je svatio u rupi koja se javlja odmah iznad tih okretaja. E sad, pošto nemaš nešto puno elektronike, osim par senzora (senzor temperature rashladne tekučine, needle lift sensor(iliti senzor položaja igle dizne na 1 cilindru, senzor pedale gasa, senzor visine na ECM-u, pritiska zraka u usisnoj cijevi i okretaja motora) koja upravlja motorom stvar bi mogao lako biti mehaničke prirode Naime, nemaš intercooler :shock: Dakle tu bi mogao biti problem jer kako VADIS kaže količinu goriva koja se ubrizgava ECM ovisi o pritisku turba i brzini motora. To se izvodi pomoću kontrolnog ventila. Možda te i on zeza. Ovak je malo teže na daljinu odgonetnuti. Nego reci jel on dimi, jesu sve dizne O.K. (ne "pišaju"), kompresije na cilindrima su O.K. :?: Vibracije bi mogle biti (u stvari sam siguran) od lošeg rada motora u tom području, ako sam dobro shvatio tvoj problem i pogotovo ako ih se na višim okretajima ne osjeća.
Čok na dizlia s indirektnim ubrizgavanjem funkcionira tak da pomakne malo vrijeme ubrizgavanja prema napred
Kaj se tiće kazaljke jaaaaaako mi izgleda kao da su neke "žićane veze" između uređaja za mjerenje i instrument ploće u prekidu :wink: Dakle kreni od tanka prema instrument ploći i prati žice.

_________________
V70R 299 HP 7/2013 -
V70 2.4 170HP 12/2011 - 7/2013
V40D 115HP 11/2004 - 12/2011


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sub pro 15, 2007 1:20 pm 
Offline

Pridružen/a: sub pro 15, 2007 2:05 am
Postovi: 32
Lokacija: Čakovec
Hvala na odgovoru "dgovorcin".
Zval sam u auto-kuću Biškup i čekam već dva tjedna da konačno dobiju tester za taj model(navodno putuje diljem Hrvatske prema potrebi) Htio bih da naprave dijagnostiku pa da vidim da li su senzori ok a onda ćemo vidjeti na kako dalje...

Mislim da imam problem s čokom jer ujutro kad ga upalim radi 10-20 sekundi na nekih 600 obrtaja(umjesto na više od ler gasa) a onda počne raditi normalno.
Izmjenio sam ulje(10W40) i filtere ulja, goriva i zraka, grijače, sljedi izmjena zupčastog i staznog remena(čim stignem)
dizne su ok, netko je napravio servis jer su skoro nove, poštelani su i ventili...

Zna li netko koliko košta kučište za filter goriva? Naime na mojem ga nema već je stavljen zatvoreni tip filtera. To predstavlja problem prilikom izmjene filtera jer nema pumpice, i teško se riješiti zraka u sustavu pošto je "anlihter" na ulazu u pumpu.

Molim Vas ima li netko neki manual za moj volvo ili kavi program di je sve lijepo objašnjeno(vidim da tu spominjete VADIS??)

Unaprijed zahvaljujem na pomoći...

_________________
s40 1.9td 1998


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sub pro 15, 2007 1:27 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 7:35 pm
Postovi: 2877
Vozi: Audi A4 8W
Lokacija: zagreb/graz
nema nikakvih žica na instrument tabli nego ti je otišla pločica na plovku u rezervaru koja mjeri nivo goriva,moraš pogledat negdje na odpadu jer extra se nemože kupit nego samo u setu sa plovkom koji poprilično košta a kad bi našao rabljenu uzmeš samo tu pločicu koja vrijedi cca150kuna.
što se tiče ler gasa prvo stavi intercooler pa onda počni dalje, ako nebude dobro ali moralo bi to otklonit problem jer na IC-ju imaš MAP senzor koji mjeri tlak i vakuum pa te to vjerovatno muči sa ler gasom.
ne savjetujem ti da se dalje voziš tako jer ti neštima smjesa goriva a i vučeš vrući zrak iz turbine koji može uzrokovati nock koji ti može uništit klipnjače.
za intercooler se javi T-codeu jer ti on ima od T4 modela.
molio bih te još da se predstaviš u rubrici za predstavljane a ako imaš kakvih daljnih pitanja nemoj se sramit.

_________________
Essixtypowa
slika
MOJ AUTO JE ALKOHOLIČAR!!


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sub pro 15, 2007 3:04 pm 
Offline

Pridružen/a: sub pro 15, 2007 2:05 am
Postovi: 32
Lokacija: Čakovec
Ok, hvala gonzo...
nisam znal da je to toliko opasno, vizualnim pregledom smo utvrdili da auto nije udaren ali je s desne strane netko nasjeo na kamen ili nešto takvo, uglavnom fali desni dio zaštitne plastike ispod motora, vjerojatno je strgal dio intercoolera i jednostavno ga izbacio, usis zraka je prespojen pomoću neke metalne cijevi u obliku slova U iz kučišta filtera zraka.
Fali i kučište za filter goriva sa pumpicom(vjerojatno je puštala ili strgana prilikom zamjene) pa je stavljen jednodjelni filter goriva a ovo s čokom mi fakat nije jasno... ne radi i gotovo....

Našel sam VADIS i skida se s neta, do sutra valjda bude, pa da se malo bolje upoznam s autom, inače ovo mi je prvi diesel koji vozim pa nemogu usporedit s nekim drugim autom koji sam vozio, auto imam desetak dana...

Zasad sam na ovom forumu našao puno korisnih i zanimljivih informacija i na tome sam zahvalan, nadam se da ću ubuduće i ja nekome biti od pomoći....
pozdrav...

_________________
s40 1.9td 1998


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sub pro 15, 2007 7:45 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub tra 14, 2007 10:04 pm
Postovi: 2535
Vozi: Mazdu 4x4
pod 1,nemojte strasit covjeka bezveze, posto je dizel nikakvih udarca eksplozija implozija I ostecenja klipnjaca nece bit tak da se nesekiras bezveze, sve sto ti je je malo manje snage na autu. Drugo, ti imas dizel, taj sistem menadzmenta motora nema prevelike veze sa volvom tako da ti je pametnije direktno se odvest u bosch servis, ili puric ili balog, bolje balog, tamo ce ti to rjesiti vrlo brzo bez gatanja I nabadanja kvara. za pokazivac, prvo skini plovak, ispitaj pa kreni dalje.


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sub pro 15, 2007 9:10 pm 
Offline

Pridružen/a: sub pro 15, 2007 2:05 am
Postovi: 32
Lokacija: Čakovec
Thx, ruka...
Vidjet ćemo iza nove godine ako ništa ne uspijem sam napravit definitivno odlazi na servis ali prvo ćemo izmjeniti remenje i naštelati kut pumpe pa da vidima kako će se onda ponašati, vjerujem da je nedostatak intercoolera problem u pomanjkanju snage i preciznoj podešenosti ler-gasa ali s čokom to nebi trebalo imati veze... On funkcionira na vakuum i ima tam malu sajlu koja je zalkačena na pumpu, problem je što taj dio na pumpi na koji je zakačena ne mrda ni lijevo ni desno neznam da li je to normalno, dalje tam ispod brisača su pričvršćeni neki elektro-vakuum uređaji i prilikom gašenja auta otamo se čuje neki zvuk, zujanje ili tako nešto nekih 1-2 minute, i to baš tam di je spojena cijevčica od vakuuma za čok... poznato nekome...???

Ok, u svakom slučaju VADIS se skida i za nekih pol sata ću biti prosvijetljeniji(nadam se) pa se onda čujemo...

_________________
s40 1.9td 1998


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sub pro 15, 2007 10:12 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub tra 14, 2007 10:04 pm
Postovi: 2535
Vozi: Mazdu 4x4
ti cak nisi ni commonrail nego klasicni, znaci sve je jos jednostavnije I intercooler ti je jos manje bitan za ler I podesenje. Tesko da ces kutem pumpe nesto dobiti, prije ces ju morati dsti malo na servis. Moram priznati da neznam kako cok izgleda I kako je izveden na tim autima, znam da je sestak dizel iz 2-ce I 7-ice imao cok vezan uz temperaturu rashladne tekucine direktno preko crijeva, I to je znalo zajebavati I stekati. Ti probaj naci sto mu regulira hod, mora biti nesto sto je vezano sa temperaturom, neki ili senzor ili bimetal, od toga krece. To sve ti servisira boschista, posto si obican nemoras k puricu, ali balogu bi mogo. Servis nije skup, da ti bude lakse spavati.


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sub pro 15, 2007 11:47 pm 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: ned tra 22, 2007 9:34 pm
Postovi: 4136
Vozi: V70R
Lokacija: Zagreb
Citat:
On funkcionira na vakuum i ima tam malu sajlu koja je zalkačena na pumpu, problem je što taj dio na pumpi na koji je zakačena ne mrda ni lijevo ni desno neznam da li je to normalno, dalje tam ispod brisača su pričvršćeni neki elektro-vakuum uređaji i prilikom gašenja auta otamo se čuje neki zvuk, zujanje ili tako nešto nekih 1-2 minute, i to baš tam di je spojena cijevčica od vakuuma za čok... poznato nekome...???

Ok, u svakom slučaju VADIS se skida i za nekih pol sata ću biti prosvijetljeniji(nadam se) pa se onda čujemo...
Pogledaj sliku. Ako je onaj uređaj koji ti zuju kad zgasiš auto pod brojem 2 onda je to ERG ventil. On zna ponekad zezati jer se ne zatvara/otvara kad bi trebao.Ostale komponente su
1Glow plug relay
2EGR controller
3Idle control (IC) valve
4Integrated relay/fusebox in the engine compartment
5Intake air temperature (IAT) sensor
6Air conditioning (A/C) pressure switch
7Needle lift sensor
8Injection timing valve
9Accelerator pedal (AP) position sensor
10Injectors
slika
Osim toga, malo sam ti lagal. Ler gas bi po VADISU trebal biti na 825 ±25 rpm. Kako se on naštelava izvadio sam iz VADIS-a
Check / adjust the idling speed

Check that all components are functioning correctly
At an engine coolant temperature (ECT) of above +15 °C the idling speed nipple should come free of the injection pump lever.
With the engine at operating temperature, the idling speed should be 825 ±25 rpm.


Checking the idling speed control
Switch the ignition off. The engine must be cold and the ambient temperature less than +15 °C.
Check that the cable nipple is completely clear of the lever. It must not touch the lever:
-nipple is clear: OK
-nipple is not clear: remove the vacuum hose (1) from the canister and check if the nipple is now clear
-nipple is clear: OK
-nipple is not clear: adjust nipple, see Adjust the idling speed (engine at operating temperature)
Start the engine.

slika
Check that the cable is now pulled up to the stop (2).
Allow the engine warm up to 60 °C.
Check that the cable nipple is completely clear of the lever. It must not touch the lever.


Adjust the idling speed (engine at operating temperature)
Adjust:
Insert a 4 mm feeler gauge between the throttle lever arm (1) and the stop (2).
Use the stop adjusting screw (3) to set the engine speed (RPM) to1250 ± 100 rpm.
Remove the feeler gauge.
Now use the adjusting screw (4) to set the engine speed (RPM) to825 ± 25 rpm.
Push the lever (1) to the full throttle position and release it so that the engine is idling again.
Repeat this several times:
-if the engine does not run smoothly at idling speed and threatens to cut out, turn the adjusting screw (3) on the stop a quarter of a turn outwards
-if the engine speed (RPM) falls slowly, turn the adjusting screw (3) on the stop a quarter of a turn inwards.

slika

Check / adjust damper
Check the damper adjustment.
At idling speed the distance between the center of both ball joints must be: 145.0 ± 0.5 mm.



slika

_________________
V70R 299 HP 7/2013 -
V70 2.4 170HP 12/2011 - 7/2013
V40D 115HP 11/2004 - 12/2011


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: sub pro 15, 2007 11:59 pm 
Offline
član VKH
član VKH
Avatar

Pridružen/a: pet vel 23, 2007 1:06 pm
Postovi: 2296
Vozi: xxxxx
Lokacija: VŽ/ZG
Na tom motoru je ler gas na cca 850 okretaja,

Bitno je da ti poluga gasa ima malo lufta odnosno nesmije odmah primati gas kad mu na pumpi dodaješ gas, kad je to tak složeno ler gas štelaš sa onim šrafom na kojem ti piše stop ( poluga iznad poluge gasa ) isto ti je siva na slici koju ti je stavio Dgovorcin,

A pošto si ga sad već raštelal na krivom mjestu malo ga bude teže dobiti da se ne zaletava pa probaj malo jedan pa malo drugi šeraf podešavati ( ali je bitno da ova poluga od gasa ima lufta jer inače nebudeš dobil da ti se ne zaletava ili kad budeš pustil gas se bude stresel motor )

Kaj se plovka tiće zna se otpojiti žica na njemu, tak da je najbolje skinuti plovak i pogledati ga.


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: ned pro 16, 2007 9:29 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 7:35 pm
Postovi: 2877
Vozi: Audi A4 8W
Lokacija: zagreb/graz
Citat:
pod 1,nemojte strasit covjeka bezveze, posto je dizel nikakvih udarca eksplozija implozija I ostecenja klipnjaca nece bit tak da se nesekiras bezveze, sve sto ti je je malo manje snage na autu. Drugo, ti imas dizel, taj sistem menadzmenta motora nema prevelike veze sa volvom tako da ti je pametnije direktno se odvest u bosch servis, ili puric ili balog, bolje balog, tamo ce ti to rjesiti vrlo brzo bez gatanja I nabadanja kvara. za pokazivac, prvo skini plovak, ispitaj pa kreni dalje.
2 ruka:
evo ti mali članak pa malo pročitaj,nisam stručnjak za diesele a da ti budem iskren oni me i ne zanimaju ali takve osnovne stvari su skoro iste na jedim i drugim motorima.

When fuel is injected into the combustion chamber of a diesel engine, ignition does not occur immediately. The interval between the commencement of fuel injection and the commencement of combustion is known as the " ignition delay" and is a measure of the ignition quality of the fuel. This delay period depends on the nature of the fuel, the engine design, and on the operating conditions. If the delay is too long, the engine may be hard to start and when the accumulated fuel does ignite, the rate of pressure rise may be so great that it causes roughness or diesel knock. The effects of diesel knock are similar to the effects of knocking in gasoline engines, viz. loss of efficiency and power output and a possibility of mechanical damage to the engine if the knocking is prolonged.

_________________
Essixtypowa
slika
MOJ AUTO JE ALKOHOLIČAR!!


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: ned pro 16, 2007 1:10 pm 
Offline

Pridružen/a: sub pro 15, 2007 2:05 am
Postovi: 32
Lokacija: Čakovec
Puno hvala svima...

ovo za štelanje ler gasa znam imam auto-datu od prije i probali smo, znam da mora biti lufta prije nego primi gas(kiki) jer onda opadanje gasa ide sporo ako je prezategnuto, i znam da je normalni ler gas 825 +- 25 obrtaja, sad je na 850 jedino kaj se čuju vibracije neki put i to čini mi se baš od zatezača staznog remena.

Kad je hladni ne zaletava se nego dok se počinje grijati onda malo, dalje kad je na radnoj temp opet se ne zaletava, vjerujem da se treba poigrati sa naštelavanjem onih dvaju šarafa i dobiti idealni ler gas... Čok i dalje nije u funkciji, ujutrokad ga palim dela na nekih600 obrtaja i polako ubrzava do 850 kako se grije...

Da,da taj EGR ventil ispušta neki zvuk prilikom gašenja cca 1-2 Da li je to normalno ?!?

Vadis je skinut i jučer sam proučaval, ustvari do danas do 3 ujutro... :lol:

Idem ga oprati jer se vrijeme malo stabiliziralo... :wink:

hvala na trudu, očito idemo dalje... :lol: :lol: :roll:

_________________
s40 1.9td 1998


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: pon pro 17, 2007 11:03 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub tra 14, 2007 10:04 pm
Postovi: 2535
Vozi: Mazdu 4x4
Citat:
2 ruka:
evo ti mali članak pa malo pročitaj,nisam stručnjak za diesele a da ti budem iskren oni me i ne zanimaju ali takve osnovne stvari su skoro iste na jedim i drugim motorima.
gonzo, pažljivo pročitaj članak. Princip rada dizela je samozapaljenje smjese, to je obavezno kod dizela, kod benzinca je to nepoželjno i može sjebati motor. Tu je razlika. Ovisno o podešenju kuta pumpe udarci su slabiji ili jači i o tome ti priča taj članak, najbolje se to čuje kod golfova kad mičeš pumpu. Kod dizela što je toplija smjesa lakše će se zapaliti, interkuler je tu da bi više smjese ušlo u cilindar i tako malo pojačalo snagu a ne da ohladi smjesu da ne detonira sama uslijed visoke temperature jerbo dizel i radi na tom principu, poanta svega je da detonira u pravom trenutku što uvjetuje kut paljenja kako ti i taj članak govori. Ako te još išta zanima vezano uz teoriju motora sa unutrašnjim sagorijevanjem slobodno pitaj, to gradivo sam temeljito proučavao pod kraj svog formalnog obrazovanja.

@ maky, ako ti se pumpa zaletava, teško da ćeš štelanjem lera to ukloniti


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: pon pro 17, 2007 11:21 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sri sij 31, 2007 7:35 pm
Postovi: 2877
Vozi: Audi A4 8W
Lokacija: zagreb/graz
kao što sam rekao dieseli mi neidu i nerzumjem se u njih ali jedno je sigurno ako taj auto ima serijski ugrađen IC onda je sigurno loše voziti bez njega jer je vjerovatno pumpa podešena za rad sa IC-ejom. .
nekad davno sam imao sam 2 A4 tdi modela oba sa intercoolerom i oba su u zimsko doba išli puno bolje nego po ljeti jer je IC bolje hladio a službeni dci kojg vozim nema IC i sto tako bolje ide po hladnim danima nego po ljetnim čak je razlika u kranoj brzini više od 10kmh i sigurno je da i dieselu pogoduje hladniji zrak nego vrući a ti u svom textu drugačije tvrdiš.
kroz intercooler ne prolazi nikakva smjesa(osim na starim turbacima sa fergazerom) nego stlačeni vrući zrak koji je se i zagrijao usred tlačenja(na benzincu oko 180-200C) te je zadaća intercoolera da ga ohladi ,a svi znamo da hladniji zrak bolje podržava gorenje od onoga vrućega.
hvala na ponudi za educiranje o radu MSUI ali nažalost tvoje znanje meni nemože sigurno pomoći kod otto motora a kad jednog dana odem u penziju i kupim diesela onda ću ti se javit ako mi zapne negdje..
hvala.

_________________
Essixtypowa
slika
MOJ AUTO JE ALKOHOLIČAR!!


Vrh
   
 Naslov:
PostPostano: pon pro 17, 2007 11:34 am 
Offline
Veteran
Veteran
Avatar

Pridružen/a: sub tra 14, 2007 10:04 pm
Postovi: 2535
Vozi: Mazdu 4x4
jesi tvrd, ko da si bosanac ;)
Ne prolazi smjesa intercoolerom nego zrak, naravno, ali onda to sve odlazi u cilindar i smjesa se mješa bilo i pretkomori bilo direktno u cilindru, što hladniji zrak to ga više ulazi jel tako, volumen smjese je veći. Poanta svega je ta da se dizel bez interkulera neće oštetit i neće mu puknuti klipnjače. To je sve što ti želim prenjeti ovim markovim konacima ;)
Ne bi vjerovao, i otto motori su motori sa unutrašnjim sagorijevanjem :) Al o njima ionako znaš dosta pa čemu da ja pišem?
Ajd sad, živio o valjda se vidimo nekad.


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 30 postova ]  Stranica 1 2 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan